A magyarországi televíziók nézettségét műszerrel (speciális távkapcsolókkal) mérő Nielsen Közönségmérés a nemzetközi nőnapra időzítve a nők és a férfiak közötti eltérő tévénézési szokásokra vonatkozó adatokat publikált. A 18 évnél idősebb magyarok naponta átlagosan 4 óra 59 percet töltöttek tavaly a képernyők előtt, a nők esetében ez 5 óra 20 perc, a férfiaknál pedig 4 óra 34 perc volt.
Több reklámot is látnak
2017-ben összesen több mint 10 millió reklámfilmet sugároztak a Nielsen Közönségmérés által reklámszinten mért csatornákon. A felnőtt közönségen belül a nők naponta átlagosan 123 reklámfilmmel találkoztak, míg a férfiak valamivel kevesebbet, naponta átlagosan 101 reklámfilmet néztek meg.
Egész nap a nők vannak többségben a képernyők előtt
A nézőszám napon belüli alakulása hasonló mintázatú mind a két nem esetében: jellemzően este 20:50 körül érte el maximumát, de a nap minden percére igaz, hogy a hölgynézők ültek többségben a tévé előtt. 2017 során a tévénéző közönség összetétele is ennek megfelelően alakult: 57 százalékos többségben voltak a nők. Ez különösen igaz az általános szórakoztató, életmód, zene- és gyerekcsatornák esetében, ahol a nők aránya a közönségen belül meghaladta a 60 százalékot. A hír- és filmcsatornák nézői között nagyjából egyensúlyban voltak a nemek, míg a sport- és ismeretterjesztő csatornák közönségében egyértelműen a férfiak domináltak.
A nők kedvencei a sorozatok és a szappanoperák
A felnőtt nők és férfiak műsorfogyasztásának tekintetében közös pont, hogy tévéreklámokra fordították a legtöbb időt 2017 során: tévénézésre fordított idejük 13, illetve 12 százalék. Utána azonban élesen elválnak a nemek szerinti műfaji preferenciák:
Mindeközben a férfiaknál a reklámok után a második legtöbbet fogyasztott műsorok az önálló epizódokkal futó sorozatok, melyek a folytatásos sorozatokkal együtt 16 százalékban részesedtek a nézett időből. A nőkkel azonos arányban néztek hírműsorokat, mely a férfiak top10-es listáján a harmadik helyet foglalta el. Az akciófilmekre 7,2 százalék jutott, ezt követik (5 százalékkal) a vígjátékok. A férfiak listáján 9. helyre kapaszkodott a labdarúgás, annak ellenére, 2017-es évben nem volt labdarúgó Eb vagy Vb.
A felnőtt tévénéző közönségről az derül ki, hogy 2017-ben a hölgyek többet és intenzívebben tévéztek a férfiakhoz képest, átlagosan 20 százalékkal több reklámot láttak. A hírek iránt mindkét nem azonos mértékben érdeklődik, ugyanakkor a sportműsorok továbbra is a férfiak körében népszerűek, legalábbis az olimpia-, labdarúgó Eb- vagy Vb-mentes 2017-es évben.
– mondta el Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetője.
Kiemelt kép: Thinkstock