Andy Vajna tavalyi alapítású reklámértékesítő cégéhez, a Media Time Kft.-hez került a budapesti Retro Rádió – az egykori Rádió Q – reklámidejének értékesítése. Ezzel újabb kapocs mutatható ki a filmügyi kormánybiztos és a tavaly tulajdonosváltáson átesett Rádió Q helyén december 18-án elindított Retro Rádió között.
A Retro Rádió ingyenes közösségi rádiós frekvencián sugározza műsorait Budapesten és környékén. A műsorok a hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évek slágereiből tevődnek össze. A Retro Rádió létrehozatalával iparági vélemények szerint a fővárosban piacvezető Sláger FM hallgatótáborának megosztása volt a cél, hogy Andy Vajna Rádió 1 nevű rádiója ezzel a módszerrel Budapesten piacvezetővé válhasson, a Rádió 1 és a Sláger FM között ugyanis ádáz verseny bontakozott ki.
A Retro Rádió reklámértékesítésének kiszervezését Tamás Ákos, a rádió ügyvezető igazgatója (és a Rádió Q-t megvásárló, tavaly frissen alapított Tranzisztor Kft. 37 éves tulajdonosa) közleményben jelentette be szerdán. Ebben azt írta, a leggyorsabb építkezés érdekében a reklámidő értékesítését kiszervezi egy professzionális, piaci tapasztalattal és ügyfélkörrel rendelkező sales house-ba, majd ezután a tavaly szeptemberi alapítású Media Time Kft.-t (a volt Radio Investment Kft.-t) nevezi meg. Ez a cég veszi át egyébként a Rádió 1 reklámidejének értékesítését is. A sales house kereskedelmi igazgatója az a Hauk Zoltán, aki mostanáig a Rádió 1-nek volt a kereskedelmi vezetője, azt megelőzően pedig a Sláger FM-nél dolgozott vezérigazgatóként.
Korábban már fényképfelvételek és más körülmények is utaltak Andy Vajna, a Rádió 1 és a Retro Rádió közötti szoros szálakra. Ráadásul a Retro műsorait egyébként ugyanaz az újonnan alapított RadioFactory Kft. gyártja, mely a Rádió 1 műsorait is, és amelynek tulajdonosa a Rádió 1 programigazgatója, Bertók László (McFly).
Médiatanács: nincs összeférhetetlenség
A Médiatanács azonban az összefonódások ellenére nem látja összeférhetetlennek, hogy Vajnának így már két budapesti rádiós frekvenciához is köze van. A 24.hu megkeresésére a Médiatanács azt mondta, azért nincs összeférhetetlenség, mivel
A kormánybiztos Rádió 1 hálózata egyébként 27 magyarországi helyi frekvencián hallható, de Vajna a most megszerzett Retro Rádióval már 28 frekvenciára értékesíthet reklámokat, és Vajna a kormányzati szerepvállalása ellenére várhatóan ezután sem utasítja vissza az állam, vagyis valójában az adófizetők által finanszírozott reklámokat.
Kiemelt kép: Andy Vajna kormánybiztos, a Rádió 1, a TV2, a Bors, a Délmagyarország, a Kisalföld, továbbá a Retro Rádió reklámidejét értékesítő Media Time Kft. tulajdonosa Fotó: MTI/Kollányi Péter