rádió, stúdió. Fotó: Thinkstock
Média

Felvilágosítást kér a Médiatanács „Fodiék” anyósától

A testület legutóbbi ülésén újra foglalkozott a pécsi P1 Rádió Kft. pályázatával, valamint a békéscsabai helyi rádiósok ügyével, és a tokaji és az egyik budapesti rádiós frekvenciapályázattal is. Andy Vajna cégét, a Radio Plus Kft.-t viszont a békéscsabai rádiós pályázatból még mindig nem zárta ki a testület, holott nem csak az általuk beadott pályázati anyag hiányosságai, de a cég nemrégiben bekövetkezett ügyvezetőváltása is ezt indokolná.

A Médiatanács 42. heti üléséről kiadott összefoglaló alapján a testület újabb 60 napra ideiglenes frekvenciát biztosít a Médiatanáccsal egyébként perben álló Interax Kft.-nek, a Békéscsaba 88,9 MHz frekvenciát több mint két évtizede használó helyi rádiósoknak, azaz a Rádió 1 Békéscsabának.

Az ideiglenes frekvenciaengedély meghosszabbítását mindössze azzal magyarázza a grémium, hogy a májusban végleg lejárt frekvencia hasznosítására kiírt pályázati eljárás még nem ért véget. A teljes történet azonban az, hogy a Médiatanács korábban az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő, budapesti központú Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft.-t hozta ki győztesnek, annak ellenére, hogy Vajnáék még egy érvényes bankszámla-igazolást sem tudtak bemutatni a testületnek a jogvesztő hiánypótlási határidőre sem, ezért a pályázat során mindössze egyetlen ponttal alulmaradó Interax bírósághoz fordult megtámadva a döntést, de a Vajna-féle Rádió 1 akkor még csak tervezett, azóta be is következő ügyvezetőváltására hivatkozva a Médiatanács az ellene indult per 30 napra történő felfüggesztését kérte a bíróságtól, mely ennek helyt is adott, így most arra lehet számítani, hogy a Médiatanács hamarosan visszavonulót fúj, és Bakai Mátyásnak a Radio Plus Kft. ügyvezetői tisztségéből történt távozására hivatkozva mégis kizárja a Vajna-céget, mely mostanra úgyis talált magának egy másik békéscsabai rádiós frekvenciát, miután hálózatba kapcsolódási szerződést kötött a Csaba Rádió nevű másik helyi rádióval.

A Médiatanács a legutóbbi ülésén egyébként lezárta és eredménytelenné nyilvánította a Tokaj 101,8 MHz helyi közösségi rádiós frekvencia pályázati eljárását, miután az egyetlen pályázati ajánlat alakilag érvénytelen volt. A Budapest 98,6 MHz körzeti közösségi frekvencia pályázati eljárásában a tanács hiánypótlásra hívja fel a pályázókat.

radiocafe 98.6
Többen is rámozdultak a Radiocafé régi frekvenciájára
Az egyik pályázó az ingyenes közösségi frekvenciára a Petőfi Rádió volt felelős szerkesztőjének cége, aki egy rádiós szakmai weboldal volt főszerkesztőjével állt össze.

A Pécs 101,7 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében a Médiatanács felvilágosítást kér a P1 Rádió Kft.-től. Ez az az a cég egyébként, melynek tulajdonosa Uhrin Györgyné, a Vajnával szövetséges Pécsi Rádió 1 (Mambó Rádió) tulajdonosának, Fodor Józsefnek (Fodi) az anyósa, illetve Fodinak a Pécsi Rádió 1-ben tulajdonostárs feleségének, Fodor-Uhrin Beátának az édesanyja, aki valótlanul adta meg az édesanyja leánykori nevét, majd a napokban kezdeményezte annak megváltoztatását a cégbíróságon, ezért a Médiatanácsnak ki kellett volna zárnia a pályázatból, már csak azért is, mert egy városban nem lehetne ugyanannak az érdekkörnek két rádiós frekvenciát adni, és a családi összefonódás tényét elhallgatták a testület elől. Azt sajnos a Médiatanács nem közölte, a felvilágosítást miért kérik, kizárás helyett, amit már rég meg kellett volna tenniük, ha a testület korábbi gyakorlatából indulunk ki.

Pécs, 2013. január 1. A ködből kiemelkedő Misina tetői tévétorony Pécsen 2013. január 1-jén. MTI Fotó: Sóki Tamás
Pécsi rádiós balhé: Fodi anyósának épp „megváltozik” az anyja neve
Az Andy Vajnával szövetséges pécsi Mambó Rádió Kft. és a P1 Rádió közötti összefonódásokról és valótlan adatközlésről szóló cikkünk után a P1 Rádió a tulajdonosának valótlan adatainak kijavítását kezdeményezte a cégbíróságon.

Figyelmeztetéssel megúszta a békéscsabai 7.TV

A grémium bejelentette továbbá, hogy mivel a békéscsabai 7.TV július 17-i adásában a képernyő felső részén – a takarítástól kezdve az utánfutó-kölcsönzésen át a fodrászatig – hirdetések jelentek meg, nem reklámként megjelölve és nem is elkülönítve a műsortól, ezért a Médiatanács felszólítja a televízió szolgáltatóját, hogy haladéktalanul tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének.

Csekély bírság a Dunakanyar Rádiónak

A Dunakanyar Rádió szolgáltatóját tízezer forint bírság megfizetésére kötelezte a grémium, mert a vizsgálati héten kevesebb új hírműsor, helyi közéletet bemutató és mindennapi életet segítő, valamint közszolgálati tartalmú műsorszámot és több ismétlést tett közzé az általa vállaltaknál. A testület a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Pénzt kap néhány rádió és tévé

Az NMHH Médiatanács határozott arról is, hogy a Magyar Média Mecenatúra Program keretében meghirdetett műszaki fejlesztési pályázat idei második fordulójában 26,8 millió forintot ad kisközösségi és közösségi médiaszolgáltatóknak. A nyolc támogatásban részesülő rádió az Első Pesti Egyetemi Rádió, a Rádió Szarvas, Székesfehérváron az Alpha Rádió és a Lánczos Kornél Gimnázium adása, a Táska Rádió, Miskolcon a Csillagpont Rádió és az Európa Rádió, a fővárosi Trend FM, valamint a gyomaendrődi Rádió Sun. A televíziók közül hét szolgáltató, a Szentes Televízió, a sárvári Trió TV Dunántúl, a fővárosi Centrum TV, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Irány TV, a Szegeden és környékén műsort sugárzó TiszapArt Televízió, a szarvasi Körös Televízió és a Városi Televízió Kistelek pályáztak sikerrel.

Amerika aggódik a magyar médiaszabadságért
Többek között a Médiatanácsot is keményen bírálta David Kostelancik, az Amerikai Egyesült Államok ideiglenes budapesti ügyvivője a magyar média sokszínűségért kiálló beszédében.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.