A Nielsen Közönségmérés „TV Plusz” kutatásának célja a hazai többképernyős médiafogyasztás feltérképezése volt. A televíziós nézettségmérésben is érdekelt piackutató cég idén tavasszal végzett felmérése az internetezési szokásokról, tévéműsorok online megtekintésének eszközeiről, gyakoriságáról, tartalmáról és a közönség összetételéről ad átfoglaló képet.
A kutatás egyik megállapítása, hogy a középpontban ma már nem az eszköz, hanem sokkal inkább maga a tartalom áll. A
fogyasztók egyre több felületen, egyre több forrásból érhetik el ugyanazt a tartalmat, és ezek a források igen jól kiegészítik egymást. A tévés háztartásokban élő 4+ évesek 79 százalékának otthonában már van internetelérés, és 67 százalékuk internetezik is odahaza, amelynek során az asztali számítógépet megelőzve egyre többször alkalmaznak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont és a laptopot, de a táblagépek használata sem elhanyagolható. Korcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a 18-49 éves személyek 80 százaléka rendelkezik okostelefonnal, amelyet 71 százalékuk otthoni internetezésre is használ. A laptop aránya is igen jelentős, e korosztály kétharmadánál jelen van, és 52 százalékuk ezen keresztül (is) internetezik otthon.
Minden ötödik háztartásban van okostévé
Az okostévével ellátott háztartások aránya is folyamatosan nő: már minden ötödik személy háztartásában megtalálható, és közülük mintegy félmillióan használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket: jellemzően zenehallgatás illetve különböző videótartalmak megtekintésének céljából, de külföldi és magyar filmek/sorozatok is szerepelnek a palettán.
A magyarok harmada néz tévés tartalmakat a neten
A nézők többsége elsősorban a nagyobb képernyőt preferálja: 58 illetve 54 százalékban a laptopot illetve az asztali számítógépet választják, és leggyakrabban a csatorna saját weboldalán tekintik meg a kívánt tartalmakat. A felmérés során a sport, a szappanopera, a hírműsorok és a tehetségkutatók bizonyultak a legnépszerűbb műfajoknak, de a Nielsen hangsúlyozta, hogy természetesen ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.
Az OTT-ről minden harmadik magyar hallott
Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, amelyről minden harmadik 4 évnél idősebb, tévés
háztartásban élő személy hallott már, míg a Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb, de mindkét esetben az a
jellemző, hogy egyelőre még igen kevesen próbálták ki illetve használják mindennapjaikban.
Jelenleg egyébként a teljes magyar népesség 3,5 százaléka él tévékészülék nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy
mégis fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat interneten keresztül.