Erről a Content Marketing Szövetség (Content Marketing Association – CMA) ügyvezetője egy nappal a CMA Londonban megtartott szokásos éves londoni konferenciája után, a Campaingban megjelent cikkében írt.
Claire Hill arra hívta fel a figyelmet, hogy Douglas McCabe, az Enders Analysis ügyvezetője a következő évekre a content marketing robbanását jósolta, ami kulcsfontosságú lehet a márkák számára, különösen, hogy az m-kereskedelem (azaz a mobilon történő vásárlás) volumene 2020-ra megduplázódik a mostani 60 milliárd angol fontról. ( A mobilon történő vásárlás esetében még inkább előretör a márkahűség kérdése.) Az Enders Analysis ügyvezetője szerint egyébként a content marketing a marketingmix leggyorsabban növekvő területe az Egyesült Királyságban, ahol a márkák 5,2 milliárd angol fontot költöttek idén a tartalom alapú marketingre, és ez a szám jövőre 25 százalékkal emelkedhet a cég elemzői szerint.
Személyes tartalmak kellenek unalmas márkakommunikáció helyett
A fogyasztói média és a márkákhoz kapcsolódó tartalmak, márkamagazinok kritikus szerepet játszanak majd abban, hogy a márkákat közelebb vigyék a fogyasztókhoz az elkövetkező években. A jövő kevésbé a display alapú hirdetésekről, inkább a prémium tartalom-előállításról szól majd, ami számtalan formában megvalósulhat, így print, videó, applikáció, események, és viselkedési adatelemzések formájában is.
Viszont ha a márkák nem állnak át a magas színvonalú tartalom-előállításra, az könnyen öngyilkos lépés lehet. Anna Watkins, a Guardian Labs, a brit napilap content marketing részlegének vezetője szerint a tartalommarketing arról szól, hogy a márkák olyan tartalmakat osztanak meg a fogyasztókkal, amivel az emberek szívesen töltik az idejüket. Ezek a tartalmak alkalmasak lehetnek a fogyasztók magatartásának megváltoztatására is, ez azonban nem is olyan egyszerű, mivel sokszor nehezebb színvonalas márkázott tartalmakat előállítani, mint független szerkesztőségi anyagokat – tette hozzá Anna Watkins, aki szerint az unalmas tartalmakat ugyanis az olvasók egyszerűen mellőzik. Ennek ellenére nagyon sok márka még most is unalmasan kommunikál. Épp ezért a márkázott tartalmak színvonalának javítására lenne szükség, hogy a közönség több időt töltsön ezekkel.
Hiperrelevancia, Big data, virtuális valóság
Alastair Cotterill, az Instagram fotómegosztó közösségi hálózat EMEA-régióért felelős kreatív vezetője azt mondta, hogy a hiperreleváns tartalom lesz a következő nagy trend az elkövetkező években.
A relevancia előretörését segíti a Big Data térnyerése is. Alastair Cotteril ezek után azzal folytatta, hogy a virtuális valóságot megjelenítő eszközök (ilyen például a Facebook esetében az Oculus Rift szemüveg) is fontos eszközei lesznek a content marketingben.
Hogyan segíthet a content marketing a márkáknak? Ez a videó némi betekintést nyújt a témába: