Vasútépítés a fő profilja a legújabb Mészáros-cégnek, az RM International Zrt.-nek. Mészáros Lőrinc nevén van már egy vasúti cég, az R-Kord Kft. Ez 17 milliárd forint forgalmat csinált tavaly, csaknem megtriplázva az előző évi árbevételét. Állami megrendelésekben nem szenved hiányt, részese például az utóbbi idők egyik legnagyobb, 72,4 milliárd forintra drágult dél-balatoni vasútrekonstrukciójának. A nagyprojekt még az Európai Bizottság ellenőreit is felcsigázta, miután durván egyharmaddal drágult az előzetesen becsülthöz képest.
Ha komolyan lehet venni a hivatalos bejelentéseket, akkor szezonja van a vasútépítésnek és az állami megrendeléseknek is, hiszen a következő öt évben 4000 milliárd forintot szán a kormány közúti és vasúti fejlesztésekre. És akkor még nem beszéltünk a zömmel kínai kölcsönnel tervezet, legutóbb 750 milliárd forint költségűre becsült Budapest-Belgrád vasútvonal építéséről.
Az új társaság neve alapján éppenséggel nemzetközi projekteket is megcélozhat. Igazgatóság tagjai: Mészáros Lőrinc nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix, Homlok Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. korábbi ügyvezetője (a kisebbik Mészáros-lány, Ágnes férje), valamint az R-Kordot vezető Csűrös Sándor.
Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán