„Később nem tudnál jelezni, baszd meg?” –kérdezte a buszvezető

Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel

Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel még sosem utaztam. A legtöbb helyen a buszvezetők nem mondják be a következő megállók neveit, vizuális tájékoztatás is hiányos. Így mindig később szállok le, vagy életlenül olyan megállóban is jelzek, ahol nem szeretnék leszállni.

Olvasónk édesanyja a 277-es buszon a rossz helyismeret miatt későn jelezte leszállási szándékát, ezért a buszvezető kiabálni kezdett vele:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A mai napon (május 27. szerda) az Örs vezér tere felé menő 277-es járaton egy igen érdekes "élményem" volt. Édesanyámmal a buszról a villamosra akartunk átszállni. Mivel ritkán utazunk a vonalon, a megállókat sem ismerjük. Eredetileg az Örsön szálltunk volna át, de menet közben láttuk, hogy a Gyakorló köz megállóból egyszerűbben eljuthatunk a villamoshoz. Anyukám a megálló előtt 20-25 méterrel – akkor született az ötlet, hogy itt jobb átszállni – nyomta meg a leszállás jelzőt. A busz kicsit erősebb fékezéssel – nyilván a kicsit kései jelzés miatt – meg is ált a megállóban.

Ezek után a busz sofőrje édesanyukámat a „Később nem tudnál jelezni, baszd meg?” kérdéssel illette. Ezek után kellő felháborodottsággal szálltunk le a buszról, melynek 03-16 volt a száma – ha jól láttuk. Az eset 18:30-kor történt az Örs előtt.

Kérdésem: Hogy beszélhet egy sofőr ilyen hangnemben egy fizető utassal? Mellesleg egy nővel? Rendben, hogy későn jeleztünk, de ezt más hangnemben is közölhette volna a vezető. S mint említettem, nem ismerjük a vonalat.

A levél a BKV-figyelő blognak is ment.

Üdvözlettel, egy fizető utas