„A 2012-ben meghatározott új üzleti stratégia sikeresnek bizonyult, az Invitel két év alatt megduplázta árbevételét az üzleti ICT-, valamint a lakossági TV-szolgáltatások területén egyaránt. Piaci pozíciónk további erősítése érdekében felgyorsítjuk ennek a stratégiának a megvalósítását” – összegezte David Blunck.
A társaság a lakossági üzletágban néhány hónapon belül félmillió fölé növeli a nagy sávszélességű technológiával lefedett háztartások számát. 2015-ben a lakossági szolgáltatások középpontjába még inkább a korszerű televíziózás – a minőségi és személyre szabható tartalom nyújtása – kerül. A vállalati üzletágban átfogó beruházási programot indítanak, a cél a legkorszerűbb infokommunikációs szolgáltatások teljes körű biztosítása.
Egyre több település kapcsolódhat az Invitel hálózatához
A vállalat több mint egymilliárd forint értékű fejlesztési programot indít, amelynek keretében meglévő optikai gerinchálózatára építve még idén országszerte újabb 12 településen teszi elérhetővé a klasszikus bérelt vonali hálózat legújabb generációs változatát, a Carrier Ethernet technológiát. A program keretében fokozatosan az ország teljes területén, 650 helyszínen lesz elérhető ez a legmagasabb szintű üzleti igényeket is kiszolgáló infrastruktúra.
A vezeték nélküli megoldások a modern távközlési hálózatok kialakításában is fontos szerepet játszanak, ezért 2015. márciusig újabb hét mikrohullámú bázisállomást építettek ki Budapest és a nagyvárosok cégekkel sűrűn benépesült területeinek lefedése érdekében.
Év végéig további 16 településen létesítenek új mikrohullámú bázisállomásokat. A beruházási program végrehajtását követően a vállalat két kivétellel Magyarország 100 legnagyobb településén jelen lesz közvetlen elérést biztosító technológiával.
Új irányok az üzleti megoldásokban
A piaci trendek egyre inkább arra késztetik az ICT-szolgáltatókat, hogy összetett, egységes technológiai megoldásokat, illetve független platformokat nyújtsanak az üzleti felhasználók számára. A nemzetközi tendenciákat követve a cég vállalati üzletága a jövőben három kulcsfontosságú területre – all IP hálózat, felhőtechnológiák és egységes ügyféloldali kommunikáció (UC – Unified Communications) – koncentrál.
„Az üzleti igények megváltoztak, az ügyfeleknek már nem szegmentált szolgáltatásokra, hanem integrált megoldásokra van szükségük. Így az ICT-szolgáltatások jövőképének egyik kulcseleme az egységes platformon nyújtott kommunikáció” – fogalmazott az Invitel operatív főigazgatója.
Új szolgáltatás a túlterheléses támadások kivédésére
„Világszerte egyre inkább előtérbe kerül az informatikai biztonság kérdése, ezért társaságunk e téren is támogatni kívánja az ügyfeleket. A nemrégiben bevezetett DDoS (Distributed Denial of Service) szolgáltatásunk hatékony védelmet nyújt a túlterheléses támadások esetére” – tette hozzá Mártha Imre.
Az MTVA-nak és a Las Vegas Casinónak is szolgáltatnak
„Magyarország számos meghatározó vállalatát támogatjuk teljes körű megoldásainkkal. Újonnan bevezetett DDoS rendszerünknek az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) is bizalmat szavazott, ahol emellett teljes körű hang-, adat- és jelátvitelt biztosítunk több nemzetközi végponttal” – összegezte az operatív főigazgató.
Míg a 2015-ben újra nyitott Las Vegas Casino Sofitel Budapest számára helyi mobilitást támogató, száz feletti végpontú IP Center megoldást nyújt az Invitel, az MMBF Földgáztároló Zrt.-t az önálló IT-rendszer kialakításában támogatta a vállalat.
Az öt volántársaság egyesülésével létrejött Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) pedig szerver-kapacitásbérlet nyújtásával, üzemeltetéssel és VPN-hálózat kialakításával bízta meg a társaságot.
Az Invitel az elmúlt időszakban az energetikai piacon is számos megbízást nyert el, többi között a Dalkia és a GDF Suez számára is biztosít infokommunikációs szolgáltatásokat.