Belföld

Pető Péter: Mit jelent a Fidesznek, ha üzleti siker lehet nem NER-esnek lenni?

Dorko
Dorko
Ez a szöveg a Kapufa című hírlevél egyik darabja. Ezt a 24 Extra legalább Közép-csomagra előfizető olvasói kaphatják, ha feliratkoztak rá. Ezúttal a nekik június 19-én kiküldött szöveget mutatjuk meg itt. A hírlevél csütörtökönként érkezik meg a postaládákba, futballról, utazásról, ételekről, könyvekről, politikáról, médiáról és újságírásról beszél.

Nem Magyar Péter, hanem a közhangulat az ellenfelünk – mondta több interjúban is Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere. Ebbéli állítását szépen alátámasztja a Dorko nevű ruhamárka marketingakciója, amely egyúttal újra megüzeni: a fogyasztói kapitalizmus és a figyelemgazdaság mindig a győztesek támogatója.

Gondolom, nem gyalog. Ez volt a felirata annak a pólóképnek, amelyet a Dorko megosztott június 13-án, a posztban kommentelésre is kérték a követőket, akik pár cipőket nyerhettek a játékon. A poszt kapott 6700 lájkot, volt rajta több mint kétezer hozzászólás, valamint majd háromszáz megosztás. Az ezt megelőző és követő posztokon húsztól kilencvenig terjednek a lájkok, komment nemigen látható. Azaz a Dorko Mészáros Lőrinc elhíresült összegzésére épített marketingakciójával több embert ért el, mint egyéb megoldásaival, még ha az elérés jelentős része nyilván a közéleti konnotáció miatt valósult is meg.

De miért érdekes mindez a Fidesz támogatottsága, a NER ellenállóképessége szempontjából?

Természetesen nem arra kell gondolni, hogy a Dorko posztja miatt változnak a választói preferenciák, hanem inkább arra, milyen piaci helyzetre reagál, akár tudat alatt is, a magyar futballválogatottat is szponzoráló márka, amikor ehhez az eszközhöz nyúl.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik