Ez közel kétszerese a három legnagyobb amerikai televízióhálózat főműsoridőbeli nézettségének – hangsúlyozza a társaság, mely egy blog-bejegyzésben közölte a hírt. A YouTube-ra ma percenként átlagosan 24 órányi tartalmat töltenek fel; ez egy hét alatt mintegy 150 ezer teljes filmnek felel meg.
Az ötéves jubileum alkalmából nemrég indult a YouTube – FiveYear’s Channel nevű weboldal, melyen hírességek és egyszerű felhasználók oszthatják meg egymással, hogyan hatott életükre az online videomegosztó. Egy dokumentumfilm-rendező feleleveníti többek között, ahogy egy iráni ellenálló a YouTube-ot használta üzeneteinek a külvilág felé való eljuttatására, vagy ahogyan egy rákos férfi videonaplót vezetett a betegséggel folytatott küzdelméről.
“Öt évvel ezelőtt egy májusi napon, hónapokon át tartó éjszakázások, tesztelés és előkészületek után, a YouTube alapítói elindították a youtube.com első bétaverzióját” – idézi fel a társaság a kezdeteket. A kaliforniai székhelyű céget három PayPal-alkalmazott, Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim alapította 2005 februárjában. Alig 19 hónappal később a Google Inc. 1,65 milliárd dollárért (372 milliárd forint) megvásárolta a társaságot, mely azóta a Google leányvállalataként működik, s szakértők szerint fontos szerepet játszhat a Google internet-televíziós terveiben.