“Néhány diák
csevegése nem annyira mélyenszántó, mint
azt sokan elvárnák. De nem hiszem, hogy hasznosabb
lenne, ha esszéírásra bírnánk
őket” – mondta Jacqui Ewart, a Griffith Egyetem tanszékvezetője
a kezdeményezéssel kapcsolatban. Jacqui Ewart elmondása
szerint az ausztrál diákok a Twittert önismereti
gyakorlatként kapják, emellett az is indokolta a
lépést, hogy egyre több munkáltatónál
elvárás a közösségi portálok
ismerete, és az ezekkel elérhető eszközök
használata – derül ki az MTI beszámolójából.
Az egyetem ötletét azonban a hallgatók vegyesen
fogadták. Voltak, akik megkérdőjelezték az
olyan oldalak, mint a Twitter és a Facebook hivatalos
tantervbe vitelének hasznosságát.
A tanszékvezető szerint az volt
a legmeglepőbb, hogy a diákok egy jelentős része azt
sem tudta, mi az a Twitter. “Közülük néhányan
el sem akarták hinni, hogy mi valóban használjuk
az oldalt, mert szerintük ez csak időpocsékolás”
– tette hozzá Jacqui Ewart.
A Twitter mikroblog-szolgáltatásra
mobiltelefonról és az interneten keresztül
küldhető bejegyzésekkel bárki megüzenheti a
világnak, hogy éppen mit csinál, mire gondol
vagy éppen hogy érzi magát. A közösségi
portál hírközvetítő szerepe mellett a
felhasználók több mint fele üres fecsegésre,
reklámozásra vagy kéretlen levelek
továbbítására használja az oldalt.