A tranzakció részleteit ugyan nem hozták nyilvánosságra, de egyes források szerint a Bloomberg készpénzben 2-5 millió dollár közötti összeget fizet a BusinessWeekért, emellett átvállalja annak kötelezettségeit, valamint az esetleges elbocsátásokból adódó költségeket. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy az üzleti magazin 400 fős csapatából mennyitől akar majd megválni az új tulajdonos.
A Bloomberg eddigi üzletpolitikájának fényében meglepő lépés a most bejelentett akvizíció, hiszen a cég eddig az „építkezz, ne vásárolj”-elvet követte. Ennek megfelelően ez lesz az első komoly felvásárlás a 28 éves múltra visszatekintő üzleti hírszolgáltató történetében. A lépés egyébként stratégiaváltásra utal, a jelek szerint a Bloomberg igyekszik szélesíteni felhasználói táborát. A 80 éves BusinessWeek megvásárlásával ugyanis új célcsoportot érhet el a társaság, hiszen a magazin olvasótáborát főként vállalati felső vezetők és magasabb beosztású kormányzati hivatalnokok adják.
Az 1981-ben alapított Bloomberg mintegy 280 ezer terminálon keresztül szolgáltat üzleti információkat előfizetői számára. A cég évente 6,3 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkezik, és 2200 újságírót foglalkoztat világszerte. Lényegesen szerényebb eredményekkel büszkélkedhet a BusinessWeek, amelyet ráadásul nagyon komolyan érintett a gazdasági válság. A magazin vesztesége az idén az előrejelzések szerint 40 millió dollár is lehet, miközben a bevétele 130 millió dollár körül alakul majd. Ez látványos visszaesés a csúcsot jelentő 2000-es eredményektől, amikor csak az üzemi eredmény 100 millió dollár volt, és akkor egyes elemzők egymilliárd dollárra becsülték a BusinessWeek értékét.
A válság nagyon keményen érintette a BusinessWeeket, a veszteségei az idén elérhetik a 40 millió dollárt. Bevétele várhatóan 130 millió dollár lesz, míg a csúcson, 2000-ben csak az üzemi eredmény 100 millió dollár volt. Akkor egyes elemzők egymilliárd dollárra becsülték az értékét.