Az üzleti lap értesülései szerint az olasz és a német autógyár is fontolgatja, hogy beszálljon a versenysorozatba a Citroën és a Ford mellé. Tavaly a Subaru és a Suzuki bejelentette: megszüntetik részvételüket. Neil Duncanson, a WRC-szériát tulajdonoló North One nevű produkciós cég vezetője jelezte, a Subaru és a Suzuki tavaly év végi kiszállása biztosan rányomja a bélyegét a versenysorozatra, de nem jobban befolyásolja azt, mint a gazdasági válság hatásai.
A Financial Times szerint egyébként a Fiat és a Volkswagen indulása egyenként legalább évi 20 millió dollárba kerül. Ez az összeg mintegy öt százaléka annak a befektetésnek, amit a Forma-1-ben való indulás jelent. A vezető szerint nem kizárólag a jóval alacsonyabb összeg ösztönzi az autógyártókat arra, hogy a beszálljanak a rali-világbajnokság világába, hanem az is, hogy a versenysorozatban kifejlesztett autók „utcai” változatait később a piacon is értékesíteni tudják.