Szöges ellentétben áll az, amit mondunk és ahogy teszünk, ha ételekről van szó, állítja az egyik kutatást végző dietetikus. Tízből nyolcan úgy nyilatkoztak, fontos, hogy egészséges legyen az, amit esznek, ennek ellenére az éttermi választáskor olyan szempontokat vettek figyelembe, mint az íz, az élmény és az ételek állaga. Így a felmérés tanúsága szerint ötből csupán egy ember az, aki valóban az eszére és nem korgó hasára hallgat a választásnál.
A megkérdezettek 77 százalékának az íz a leginkább meghatározó tényező, míg 44 százalék voksolt az éhségre. Érdekesség, hogy ennek ellenére a megkérdezettek mintegy háromnegyede több egészséges ételt szeretne látni az étlapokon, noha csak 51 százalék az, aki valóban rendelne is belőlük.
A gyorsétterem-láncok közül több is becsempészett menüjébe néhány könnyedebb ételt a tengerentúlon. A Kentucky Fried Chicken idén tavasszal grillezett csirkefogásokkal csábítja a vásárlókat, miután korábbi roston sült húsos próbálkozásuk nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, s le is került az étlapról. A McDonald’s a salátákra voksolt, így sok nőt sikerült ismét a lánc üzleteibe invitálnia, ennek ellenére a cég zászlóshajója továbbra is a Big Mac maradt.