Üzleti tippek

Kisokos: kommunikáció

Tematikus gyűjtések az Üzlet&Siker korábbi számaiból.
Ez a cikkcsokor az elmúlt 3 és fél év magazinjaiból mutat önöknek jó példákat a pályázatokhoz, valamint válaszokat ad finanszírozási és kommunikációs kérdéseikre.


Kommunikáció

Van-e jó értekezlet?

Miért kell értekezletet összehívni? Kik vegyenek részt rajta? Mikor tartsuk? És mennyi ideig? Ki irányítson és miként? Hogyan rögzítsük az elhangzottakat?

Hogyan folytassunk párbeszédet?

Egyikünk kérdez, másikunk válaszol. A párbeszédhez két fél kell. De félreértés ne essék: ilyen esetben is csak magunkban bízhatunk! Ám a közönség most ott ül velünk szemben…

Hogyan szervezzünk sajtótájékoztatót?

Némi nyomozás után összeállítható a témában legtöbbet publikáló újságírók jegyzéke, elcsábítani sem nehéz őket – bár az érdekes téma legalább olyan fontos, mint a büfé.

Hogyan nyilatkozzunk meg monológban?

Eljutottunk végre-valahára a tartalomig! Egyelőre azonban még egymagunkban írjunk, beszéljünk. Szóljunk hozzá valamihez, tartsunk rövid prezentációt. Most az a legfontosabb, hogy mondandónknak legyen füle-farka.

Hogyan szólaljunk meg?

Ne szólj, szám, nem fáj fejem! Sok igazságot rejt a közmondás, csak nehéz megfogadni. A szép beszéd nem az „öngyógyítás” területe: gondjainkkal, ha szembesültünk velük, forduljunk bátran szakemberhez!

Üzlet és kommunikáció 2.

Ajándékot kapunk – díszdobozban vagy újságpapírba bugyolálva… Vagy még abba se. Micsoda különbség! Nincs ez másképp a kommunikációban sem.

Üzlet és kommunikáció 1.

Mi múlik a kommunikációnkon? Egyesek szerint minden, de ne higgyünk nekik feltétel nélkül! Érdemes végiggondolni, miféle váratlan helyzetekre kell felkészülnünk.

Karácsonyi kosár

Az év végi ajándékváltás erősítheti az üzleti és a személyes kapcsolatokat. De ehhez tudni kell, hogy mikor, hogyan és mit ajánlatos adni az itthoni és a külföldi partnereknek

Színe- és visszája

Környezetünk színei erőteljesen hatnak szervezetünk működésére, hangulatunkra, érzelmeinkre. Ez komoly befolyással lehet a cég teljesítményére.

Hogyan készítsünk vonzó árajánlatot?

Egy ügyfél megszerzésének talán legnehezebb fázisa az árajánlat elkészítése: a tartalom legyen versenyképes, az ár, a fizetési konstrukció legyen kedvezőbb a versenytársakénál.

Nyerő szín: a zöld

A kis- és középvállalatok számára is kiváló téma a pr szempontjából helyi és regionális szintű környezetvédő aktivitásuk. Sokszor ez nem is pénz, hanem ötlet kérdése.

Nem csak az ötcsillagosoké a világ

A luxusszálloda drága, viszont lerobbant, alacsony kategóriájú hotel kapujában találkozni a külföldi tárgyalópartnerrel felettébb kínos… Mi hát a megoldás?

Zöld mezőben üzletemberek

Egy éves golfklubtagság pályahasználattal nem kerül többe, mint egy két–három hetes síelés. A gyepen egyszerűbb ápolni az üzleti kapcsolatokat, mint a havas lejtőn.

Hibás kommunikáción borul a pályázat

Az uniós pályázatokkal nem csak pénz jár, hanem a beszámolási, előrehaladási jelentések mellett kommunikációs kötelezettségek is. Sokan hajlamosak ezeket félvállról venni…

Légy ismert, légy más!

Lassan másfél étvtizede a marketing, a kommunikáció és a public relations „betört” a kisvállalkozók mindennapjaiba. Ma már a pr-t sem csak sajtókommunikációra használják.

A cégeknek is van arca

Az a feladat, hogy a céget első pillantásra azonosítani lehessen, és megkülönböztessük a többi hasonlótól. A látványnak meg is kell ragadnia a lehetséges partner figyelmét.

Terítéken az üzlet

Egy munkareggelin, -ebéden vagy -vacsorán egy hagyományos tárgyaláshoz képest lazábban lehet üzletről beszélni.

Ötcsillagos álmok

Van, aki a presztízs miatt választja üzleti útjain a luxusszállodákat, mások a szabadságukat töltik szívesen fényűző körülmények között.

Hálózati tőke

A szociális ismeretségi hálózatok térhódítását hozta magával 2006 az interneten. A kapcsolatépítő oldalak lehetőségeit vállalatok is kihasználhatják.

Fekete, fehér, igen, nem?

Az ünnepélyes rendezvények öltözködési szabályainak merevségéből sokat oldottak a divat változásai, a társadalmi szabályok enyhülése és a fantázia.

A hírnév műhelyei

Hogy mikor forduljon egy kis- vagy középvállalat pr-ügynökséghez, az nem az árbevétel nagyságától függ, nem is a tevékenységi kör határozza meg.

Értékes tartalom

Fogalmazzunk tömören és világosan, gondoskodjunk gyakori frissítésről, legyen a honlapunkon szereplő tartalom egyedi, hasznos és érdekes.

Kreativitás és üzlet

Az idén tizenöt éves Hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség vezetője harminchét évesen kezdett bele új vállalkozásába. A sikerhez egy jó adag szerencse is kellett, mondja.

A hatékony prezentáció

Az információdömping közepette egy jól megtartott prezentációval el lehet érni, és meg lehet ragadni az üzleti partnerek figyelmét.

A cég címere az iroda

Az iroda sok mindent elmond vállalkozásunkról az ügyfeleknek – és az sem mindegy, hogy munkatársaink jól érzik-e benne magukat.

Táskámban az irodám

Az elegáns menedzser figyelmet fordít ruházatára és annak kiegészítőire. A stílusos megjelenésnek része az aktatáska még abban az esetben is, ha jóformán üres.

PR: arcoddal és neveddel

Ha már kialakítottuk és felfejlesztettük vállalatunk pr-tárát, akkor nincs más hátra: terjesszük ki szervezetten az egyes eszközöket cégünk teljes működésére.

A mecénás haszna

Hajdan a mecénások művészeket támogattak, sokszor csak a maguk szórakoztatására. Egy mai szponzornak sem kell lemondania a műélvezetről, ráadásul cégét is jó színben tünteti fel a nyilvánosság előtt.

Újságban nemcsak hirdetni lehet

Sok kisvállalkozás talán irigykedve szemléli a nagyvállalatokat, amelyekről rendszeresen tudósít az országos média. Pedig előlük sincs elzárva a sajtó nyilvánossága.

PR a falakon belül

A jó belső kommunikáció eredménye: sikeres, reakcióképes működés, motivált munkatársak, tájékozott döntéshozók.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik