Kommunikáció
Miért kell értekezletet összehívni? Kik vegyenek részt rajta? Mikor tartsuk? És mennyi ideig? Ki irányítson és miként? Hogyan rögzítsük az elhangzottakat?
Hogyan folytassunk párbeszédet?
Egyikünk kérdez, másikunk válaszol. A párbeszédhez két fél kell. De félreértés ne essék: ilyen esetben is csak magunkban bízhatunk! Ám a közönség most ott ül velünk szemben…
Hogyan szervezzünk sajtótájékoztatót?
Némi nyomozás után összeállítható a témában legtöbbet publikáló újságírók jegyzéke, elcsábítani sem nehéz őket – bár az érdekes téma legalább olyan fontos, mint a büfé.
Hogyan nyilatkozzunk meg monológban?
Eljutottunk végre-valahára a tartalomig! Egyelőre azonban még egymagunkban írjunk, beszéljünk. Szóljunk hozzá valamihez, tartsunk rövid prezentációt. Most az a legfontosabb, hogy mondandónknak legyen füle-farka.
Ne szólj, szám, nem fáj fejem! Sok igazságot rejt a közmondás, csak nehéz megfogadni. A szép beszéd nem az „öngyógyítás” területe: gondjainkkal, ha szembesültünk velük, forduljunk bátran szakemberhez!
Ajándékot kapunk – díszdobozban vagy újságpapírba bugyolálva… Vagy még abba se. Micsoda különbség! Nincs ez másképp a kommunikációban sem.
Mi múlik a kommunikációnkon? Egyesek szerint minden, de ne higgyünk nekik feltétel nélkül! Érdemes végiggondolni, miféle váratlan helyzetekre kell felkészülnünk.
Az év végi ajándékváltás erősítheti az üzleti és a személyes kapcsolatokat. De ehhez tudni kell, hogy mikor, hogyan és mit ajánlatos adni az itthoni és a külföldi partnereknek
Környezetünk színei erőteljesen hatnak szervezetünk működésére, hangulatunkra, érzelmeinkre. Ez komoly befolyással lehet a cég teljesítményére.
Hogyan készítsünk vonzó árajánlatot?
Egy ügyfél megszerzésének talán legnehezebb fázisa az árajánlat elkészítése: a tartalom legyen versenyképes, az ár, a fizetési konstrukció legyen kedvezőbb a versenytársakénál.
A kis- és középvállalatok számára is kiváló téma a pr szempontjából helyi és regionális szintű környezetvédő aktivitásuk. Sokszor ez nem is pénz, hanem ötlet kérdése.
Nem csak az ötcsillagosoké a világ
A luxusszálloda drága, viszont lerobbant, alacsony kategóriájú hotel kapujában találkozni a külföldi tárgyalópartnerrel felettébb kínos… Mi hát a megoldás?
Egy éves golfklubtagság pályahasználattal nem kerül többe, mint egy két–három hetes síelés. A gyepen egyszerűbb ápolni az üzleti kapcsolatokat, mint a havas lejtőn.
Hibás kommunikáción borul a pályázat
Az uniós pályázatokkal nem csak pénz jár, hanem a beszámolási, előrehaladási jelentések mellett kommunikációs kötelezettségek is. Sokan hajlamosak ezeket félvállról venni…
Lassan másfél étvtizede a marketing, a kommunikáció és a public relations „betört” a kisvállalkozók mindennapjaiba. Ma már a pr-t sem csak sajtókommunikációra használják.
Az a feladat, hogy a céget első pillantásra azonosítani lehessen, és megkülönböztessük a többi hasonlótól. A látványnak meg is kell ragadnia a lehetséges partner figyelmét.
Egy munkareggelin, -ebéden vagy -vacsorán egy hagyományos tárgyaláshoz képest lazábban lehet üzletről beszélni.
Van, aki a presztízs miatt választja üzleti útjain a luxusszállodákat, mások a szabadságukat töltik szívesen fényűző körülmények között.
A szociális ismeretségi hálózatok térhódítását hozta magával 2006 az interneten. A kapcsolatépítő oldalak lehetőségeit vállalatok is kihasználhatják.
Az ünnepélyes rendezvények öltözködési szabályainak merevségéből sokat oldottak a divat változásai, a társadalmi szabályok enyhülése és a fantázia.
Hogy mikor forduljon egy kis- vagy középvállalat pr-ügynökséghez, az nem az árbevétel nagyságától függ, nem is a tevékenységi kör határozza meg.
Fogalmazzunk tömören és világosan, gondoskodjunk gyakori frissítésről, legyen a honlapunkon szereplő tartalom egyedi, hasznos és érdekes.
Az idén tizenöt éves Hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség vezetője harminchét évesen kezdett bele új vállalkozásába. A sikerhez egy jó adag szerencse is kellett, mondja.
Az információdömping közepette egy jól megtartott prezentációval el lehet érni, és meg lehet ragadni az üzleti partnerek figyelmét.
Az iroda sok mindent elmond vállalkozásunkról az ügyfeleknek – és az sem mindegy, hogy munkatársaink jól érzik-e benne magukat.
Az elegáns menedzser figyelmet fordít ruházatára és annak kiegészítőire. A stílusos megjelenésnek része az aktatáska még abban az esetben is, ha jóformán üres.
Ha már kialakítottuk és felfejlesztettük vállalatunk pr-tárát, akkor nincs más hátra: terjesszük ki szervezetten az egyes eszközöket cégünk teljes működésére.
Hajdan a mecénások művészeket támogattak, sokszor csak a maguk szórakoztatására. Egy mai szponzornak sem kell lemondania a műélvezetről, ráadásul cégét is jó színben tünteti fel a nyilvánosság előtt.
Újságban nemcsak hirdetni lehet
Sok kisvállalkozás talán irigykedve szemléli a nagyvállalatokat, amelyekről rendszeresen tudósít az országos média. Pedig előlük sincs elzárva a sajtó nyilvánossága.
A jó belső kommunikáció eredménye: sikeres, reakcióképes működés, motivált munkatársak, tájékozott döntéshozók.