Üzleti tippek

Európára hangolnak

További kelet-európai terjeszkedésben, illetve újabb magyar beruházásokban lát fantáziát Jeff Smulyan, a Sláger Rádiót is tulajdonoló Emmis Communications elnök-vezérigazgatója.

– Nem túl rózsás manapság a magyar rádiós reklámpiac helyzete. Nem szomorú emiatt?

– Nem látok különösebb problémákat a magyar piacon. Az utóbbi idők gazdasági változásai minket is kedvezőtlenül érintettek, csakúgy mint bármelyik másik ágazatot, de nem állíthatjuk, hogy ez egy negatív előjelű trend.

Az Emmis-birodalom


Huszonnégy amerikai és öt európai rádiócsatorna mellett hét magazin és
egy tévé is az Emmis Communications érdekeltségébe tartozik. Európában
Magyarországon kívül Belgiumban és Szlovákiában van jelen a társaság
egy-egy rádiócsatornával, Bulgáriában pedig kettővel. (Érdekesség,
hogy a bulgár Radio Fresh! logója megegyezik a magyar Danubiuséval.)

Tudta-e?

Az Emmis Communications érdekeltségébe 29 rádiócsatorna mellett hét magazin és egy tévé tartozik.

– A Sláger Rádió viszont jól szerepelt az elmúlt években, hiszen megelőzte legnagyobb riválisát, a Danubiust. Mik a további tervek?

– A beruházások, a jó stratégia és a kemény munka meghozta az eredményt. Emellett valószínű, hogy a Danubiusnál zajló folyamatos változások sem kedveztek ellenfelünk teljesítményének. Az emberek szeretik a folyamatosságot, ezért büszkélkedhet például rengeteg lojális hallgatóval a Slágeren fő műsoridőben sugárzott Bumeráng, amely egy igazi sikertörténet. El tudok képzelni még ehhez hasonlót a magyar piacon, igaz, további beruházásokra lenne szükség. Remélem, az új magyar médiatörvény számunkra is lehetővé teszi az expanziót.

– Ennyire kedveli Magyarországot? Vagy ez egész Európára is érvényes?

– Szeretjük az öreg kontinenst, főként Kelet-Európát, hiszen látunk benne növekedési potenciált. Az elmúlt egy-másfél évben Magyarországon lelassult a piac, az utóbbi öt esztendőben azonban mégis bővülésről beszélhetünk, szemben az USA-val, ahol évek óta a stagnálás a jellemző. Még ha gyengébb évet zárt is a magyar rádiós reklámpiac, akkor is jobb a helyzet, mint a tengerentúlon. És Kelet-Európában is kedvezően alakul a piac, nem véletlen, hogy ez a régió lett az első számú célpontunk. Előnyben részesítjük az esetleges nyugat-európai, ázsiai, amerikai vagy kanadai lehetőségekkel szemben.

– Így elkerülhető, hogy olyan mértékben csökkenjen az Emmis nyeresége, mint az augusztusban zárult második üzleti negyedévben, amikor is 14,1 millió dolláros adózott eredményt könyvelhetett el, szemben az egy évvel korábbi 112,3 millióval?

– Nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt, hogy miközben az Egyesült Államokban visszaestek a bevételeink, az európai vállalataink jól teljesítettek. A két legnagyobb piacunkon, New Yorkban és Los Angelesben egy ideje nincsenek jó eredményeink, annak ellenére, hogy a rádiónak sokkal inkább sikerült megtartania közönségét, mint a rivális médiumoknak. Miközben a sajtónak és a tévécsatornák zömének is drámai hanyatlással kell szembenéznie, elmondhatjuk, hogy a rádió egészen jól tartja magát, hiszen manapság az USA-ban többen rádióznak, mint valaha. Sajnos a hirdetőket ez nem érdekli; szerintük a rádió a múlté, helyette az internetbe pumpálják a pénzt. A felfogással van a probléma, nem a rádióhallgatottsággal.

– Portfóliójukba korábban számos tévétársaság tartozott, nemrég azonban túladtak az adókon. Miért?

– Bízom a rádió jövőjében, ezért is értékesítettünk 16 tévécsatornánkból tizenötötöt. A pénzeket európai rádiókba, illetve magazinokba kívánjuk átcsoportosítani.

– A négy európai Emmis-érdekeltségbe tartozó rádió közül háromnak nő a vezetője, beleértve a Slágert, ahol korábban szintén egy hölgy állt a kormányrúdnál. Ez tudatos döntés eredménye? Az amerikai testvéradóknál is nőuralom van?

– Sok női vezető van a vállalatunknál, többek közt a legnagyobb Los Angeles-i csatornáink vezérigazgatói foteljeiben is hölgyek ülnek. Bizonyos értelemben tudatosan választunk női vezetőket, ráadásul egy régi mondás szerint „a legmegfelelőbb ember sokszor egy nő”. Cégünknél tökéletesen működik egy másik elv is, amely szerint a változatosság gyönyörködtet: hiszünk abban, hogy minél színesebb a munkatársak palettája, annál jobb munkát tudunk végezni. Aki tehát hozzánk benéz, épp úgy találkozik afroamerikaival vagy mexikóival. Egyszóval, szerencsések vagyunk, hogy nagyszerű emberekkel, nagyszerű nőkkel dolgozhatunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik