A GfK Financial Intelligence felmérésének adatai szerint a tavalyi évben negyedévről negyedévre nőtt azoknak a száma, akik egyértelműen úgy nyilatkoztak, hogy nem kívánnak jelenlegi főbankjuk helyett másikat választani. Ertl András, Senior Product Lead, GfK szerint ez a tendencia rámutat arra, hogy a bankinformatikai fejlesztések, és az ajánlatok, valamint megoldások személyre szabása lassan, ám annál biztosabban eredményt hoz.
Az ügyfelek érzik, hogy javulnak a szolgáltatások, egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely élmény a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja – állítja a szakember. A bankhűség javuló tendenciája alátámasztja azt az alapvetést, miszerint a bankok számára fontos a fogyasztókat alaposan megismerni és ezen ismeretek mentén cselekedni.
A bankváltásra nyitottak aránya stabilan 7 százalék körül alakul, ami nagyjából ötszázezer bankkapcsolattal rendelkező főt jelent a felmért 15-69 éves lakosság körében. Ők azok, akikért a hirdető bankok versenybe szállhatnak. Ez a kör jellemzően a fiatalabb – 30 évet még nem betöltött – ügyfélkörbe tartozik, akik a rendelkezésre álló lehetőségekről az internet mellett elsősorban ismerősi, baráti körben tájékozódnak.
Adalék a bankváltásra nyitottakkal kapcsolatban, hogy körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést.
A folyószámlahitel a gyakorlatban a röghöz kötés egyfajta eszközeként kezdett működni, hiszen az esetleges tartozás miatt beszűkülnek a bankváltást tervező ügyfél lehetőségei – jelzi Ertl András. Másfelől azonban ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: miért is ne csábíthatnák magukhoz az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással – veti fel a lehetőséget a tanácsadó.