Gazdaság

Teljesen egyedi magyar cipők hódíthatják meg a lábbelik piacát

A történet egészen a 80-as évekig nyúlik vissza, amikor egy vízilabdás több időt töltött a cipészműhelyben, mint a vízben.
Korábban a témában:

A UPC Magyarország 2018-ban indította el a kifejezetten kis- és közepes méretű vállalkozásoknak szóló Business Tuning programját, azzal a céllal, hogy a hazai cégek inspirációt és segítséget kapjanak az online térben történő jobb eligazodáshoz. A program része volt egy hárommillió forint összdíjazású pályázat is, a Nagy Tuning Show, aminek keretében olyan vállalkozásokat díjaztak, amik ötleteikkel és online megoldásaikkal a lehető legjobban használják ki a digitalizációban rejlő előnyöket.

A május 22-én kihirdetett nyertesek között ott volt a Sevenem Hungary Kft., akik a verseny gálájáról az Innovációs díjjal és az ezzel járó szakmai segítséggel térhettek haza. Ez a cég áll a magyar Maklari márka mögött, ami kézzel készített, minőségi alapanyagokból gyártott sportcipőket kínál a vásárlóknak, és a pályázat keretén belül elismert ötletük egy olyan webes felület megalkotása, aminek segítségével a felhasználók maguk „rakhatják” össze az egyedi lábbeliket.

A Maklari története egészen a 80-as évekig nyúlik vissza: Maklári Sándor a vízilabdázás mellett ekkoriban vállalt anyagbeszerzést egy cipész ismerősének, a munkakapcsolat során egyre több időt töltött a cipészműhelyben, ahol elsajátította a szakma fortélyait. Az érdeklődés családi vállalkozássá nőtte ki magát, és a manufaktúra rövid időn belül több hazai márkának kezdett lábbeliket gyártani.

A család első önálló márkája, a Maklari 2018 szeptemberében mutatkozott be, ami a vállalkozás hagyományainak megfelelően kézzel, körültekintően válogatott olasz alapanyagokból készített sportcipőket vonultat fel. A három színben elérhető Maklari Prime Essential jelenleg is kapható, a vállalkozás idén őszre ígéri az új kollekció bemutatását, és terveik szerint 2019 végén már elérhető lesz az a webes felület is, ahol bárki megtervezheti a saját Maklari cipőjét – ami egyben lehetőséget adhat arra is, hogy cég a nemzetközi piacon is megmutathassa, mit tud.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Maklari IXX8 (@ixx8maklari) által megosztott bejegyzés, Aug 28., 2018, időpont: 10:08 (PDT időzóna szerint)

Kérdésünkre a Maklari brand menedzsere, a hazai a sneaker kultúrából jól ismert Perjési Roland elárulta, hogy weben keresztül elérhető cipőtervező alkalmazás már a kezdetektől szerepelt a terveik között. Készült is belőle egy bétaverzió, amit viszont a cég még nem érzett publikálásra alkalmasnak, viszont a pályázat megadta a lendületet egy új és jobb verzió elkészítéséhez. Az Innovációs díj és az ezzel járó szakmai segítség keretében most a UPC segít megtalálni azt a fejlesztőcsapatot, akik közreműködésével megvalósulhat a cég egyedi sportcipők tervezésére alkalmas felülete.

Perjési arról is beszélt, hogy terveik szerint a webes applikáció több nézetből biztosít majd lehetőséget a tervezésre, a különböző felületeket kiválasztva lesz módosítható a felhasznált anyag és annak színe, és az egyik elsődleges cél, hogy a felület képes legyen vizuálisan visszaadni, hogy ez milyen eltéréseket jelent a végleges termék esetében. Emellett adott lesz az egyedi szimbólumok feltöltése és elhelyezése, sőt akár betűk (például monogramok) is felkerülhetnek a cipőkre.

Az elkészített egyedi modellek megoszthatók lesznek a Maklari weboldalán (akár vásárlás nélkül), sőt a közösségi médiában is, ami az egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módja annak, hogy a lehető legszélesebb rétegekhez jusson el az egyedi cipők tervezésének lehetősége.

Habár a Maklari mögött álló manufaktúra a gyártás tekintetében ragaszkodik a régi hagyományokhoz,

így csak itthon gyártott, magyar munkaerő által, minőségi alapanyagokból, valódi bőrből készített cipőket árulnak, az értékesítés terén abszolút az online lehetőségekben hisznek.

Erre tökéletes példa a weben „összerakható” cipők ötlete, de Perjési Roland azt is elárulta, hogy marketing tekintetében teljes egészében az olyan digitális megoldásokra támaszkodnak, mint a Facebook vagy az Instagram, és a jövőben is ezeket fogják erősíteni.

Egy olyan kisebb vállalkozás esetében, mint amilyen a Maklari mögött álló Sevenem Hungary, ezek az online platformok megkerülhetetlen tényezők, hiszen ezen digitális szolgáltatásokon keresztül érhető el legkönnyebben a prémium termékekre vágyó közönség, ráadásul ezek azok a felületek, amik a megfelelő stratégiával – és ide értendő a közösségi médiában megosztható egyedi cipőtervek lehetősége is – alkalmat biztosítanak arra, hogy ne csak hagyományos hirdetés útján jusson el a termék híre a potenciális vásárlókhoz, de a termékkel már kapcsolatba került felhasználókon keresztül is, ami jobban működhet bármilyen reklámnál.

Close-up Of Businessperson Hand Pressing Red Emergency Button
Gombnyomásra jön a segítség, ha kopog az ellenőr
Honlapon keresztül elérhető, azonnal aktiválható pánikgombbal terelné jogkövető útra a hazai munkáltatókat egy magyar könyvelőiroda.
Young attractive woman engineer working on robotics project using laptop
Munkák, amelyeket teljesen átalakít a digitalizáció
Sok félelem van az emberekben a munka világának változásai miatt, pedig sokszor kifejezetten segít a digitalizáció.

Szponzorált tartalom

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show-n olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. A cikk a UPC támogatásával készült.

Kiemelt kép: Maklari

Címkék: maklaricipőUPC

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Indian women with empty plastic pots protest as they demand drinking water in Chennai on June 22, 2019. - Angry residents fight in queues at water taps, lakes have been turned into barren moonscapes and restaurants are cutting back on meals as the worst drought in living memory grips India's Chennai. (Photo by ARUN SANKAR / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.