Nagy szervizelés indul a MÁV-nál, összesen 401 (plusz-mínusz 114) belföldi forgalomban közlekedő vasúti személykocsinál végzik el a futó- és balesetes javításokat, illetve készítik fel a vagonokat a fővizsgákra. A több mint két évig tartó munkák mindkét résztenderét a Dunakeszi Járműjavító Kft. nyerte el. Annyit valószínűsített a cég, hogy alvállalkozókat is bevon majd a teljesítésbe, de ezek nevét egyelőre nem közölték.
- A teljes keretösszeg 19,584 milliárd forint, de
- ennek csak bő kétharmadára vállalt a vasúttársaság kötelezettséget, azaz több mint 5,8 milliárd forintnyi az opciós tétel.
- Csak a javítások megtervezése fog kétszer százmillió forintba kerülni.
A tender elnyeréséhez feltétel volt, hogy az előző három mérleggel lezárt évben legalább nettó 8 milliárd forintos árbevételt tudjon felmutatni a pályázó. Ez a Dunakeszi Járműjavítónál több mint duplán megvolt, hiszen a három év alatt összesen 16,8 milliárd forintot termeltek, ebből az utolsó évi árbevétel már nettó 6 milliárd forint felett volt. A cég nyeresége már nem ennyire fényes, de azért a tavalyi 58 milliós adózott eredmény kifejezetten jobb, mint az előző évek 10 illetve 8 millió forintja. A közbeszerzési értesítő szerint MÁV-tól egyébként több megbízást is elnyertek mostanában, javítást, karbantartást, alkatrészszállítást, textilbeszerzést az ülésekhez.
Az oroszok bevásárolnák magukat?
Márciusban jött az a hír, hogy a parlamenti választások után ötvenszázalékos részesedést szerezne a Dunakeszi Járműjavító Kft-ben a Transzmasholding orosz vasúttechnikai konszern, de ennek nyoma még nem látszik a kft. cégjegyzékében. Az oroszok állítólag belföldi megrendelések reményében szállnának be.
A Dunakeszi Járműjavítót 2014-ben vásárolta vissza a magyar állam az addigi tulajtól, a Bombardier Transportation GmbH-tól, a tranzakció nyomán az üzletrészek 90 százaléka a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., illetve a MÁV Zrt. kezébe került.
Kiemelt képünk illusztráció: jármű felújítás a szolnoki járműjavítóban 2013-ban. Fotó: Máthé Zoltán / MTI