Belföld
Siófok, 2015. június 17.
Jelzõõr várja a vonatot Balatonszéplak alsó vasúti megállóhelynél lévõ átjáróban 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kõröshegy közötti korszerûsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Átlagosan kétnaponta elromlik valami a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 06. 29. 08:11

Még így is jobb a helyzet, mint a felújítás előtt.
Korábban a témában:

Pont a balatoni nyári menetrend indulásának hétvégéjén hibásodott meg a biztosítóberendezés a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon. A hibát a gyártó Siemens garanciálisan javítja, de ez akár hónapokig is eltarthat, addig a vonatoknak nagyobb távolságot kell tartaniuk egymás mögött, ami késésekhez vezethet – írja a hvg.hu.

A portál emlékeztet, hogy a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalat 86 milliárd forintért újították fel, a Siemens pedig ezen felül 15,5 milliárdért építette ki a biztosítóberendezést, ami nem először romlott el. Kérdésre válaszolva a MÁV közölte, hogy a vasútvonal 2014-es átadása óta

átlagosan 150 hibaesemény történt évente, ebből átlagosan 18 volt komolyabb meghibásodás.

A hibák miatt 3400 szerelvény átlagosan 10 percet késett.

Még így is javult a helyzet a felújítás előtthöz képest. 2011-ben 73% körül sikerült tartani a menetrendet, a felújítás után 89-91,5 százalék volt azoknak a vonatoknak az aránya, amelyek nem késtek öt percnél többet. (Fotó: MTI / Máthé Zoltán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.