A tesztek során az autóvezetőknek különböző feladatokat kellett elvégezniük a mozgó jármű irányítása közben: mobiltelefont vettek fel, csatornát váltottak a rádión, vizet ittak vagy térképet olvastak.
Eközben a fejükre szerelt készülék 14 érzékelője folyamatosan mérte az agytevékenység típusait és mennyiségét, ezek alapján pedig a speciális, erre a célra kifejlesztett program meghatározta, mennyire figyel az illető. Megkérték őket, hogy tegyenek egy unalmas kört is mindössze 15 kilométeres óránkénti sebességgel, hogy megfigyelhessék, mi zajlik az agyban, ha “kikapcsol” – mondta el Geoffrey Mackellar, a fejlesztők vezetője.
Az autó érzékelői olyan mozzanatokra is figyeltek, mint a pislogások száma és időtartama, a mereven egy pontra nézés és a szemmozgások aránya, a fejbillentések, illetve a tevékenységváltások gyakorisága. Azt is nyomon követték, hogyan működik az agy, amikor az ember az egyik feladatról a másikra vált. A speciális program lelassította a kocsit, amikor figyelemhiányt érzékelt, és az eredeti sebességre engedte gyorsítani, amikor úgy találta, a sofőr újra a vezetésre összpontosít.
A kísérleti autót – egy Hyundai i40-es modell – az Ausztrál Királyi Autóklub (RAC) megbízásából fejlesztették, és részét képezi annak a kampánynak, mely Nyugat-Ausztrália országos átlagot meghaladó, közúti baleseti halálozási arányára kívánja felhívni a figyelmet. A kontinens nyugati partjai mentén elterülő államban hamarosan autós biztonsági kampánykörútra indul a “figyelemmel vezérelt” kocsi.