A harmadik negyedévben mind a pénzügyi felügyelethez (PSZÁF) érkezett fogyasztói beadványok száma, mind az ügyfélszolgálati megkeresések száma is jelentősen emelkedett. Összességében véve igen nagymértékű, 73,6 %-os növekedés mutatható ki – derül ki a felügyelet jelentéséből.
Ez 3 811 beadványt jelent, amely az előző negyedévi értéknek mintegy a két és félszerese.
A megugrás oka egyértelműen az, hogy felduzzadt a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos beadványok száma: ezek aránya megközelítette a 60 százalékot.
Elégedetlenek a bankokkal is
A legtöbb bejelentés (69,7 %) továbbra is a bankokkal kapcsolatban érkezett, de figyelemre méltó, hogy ismét a pénzügyi vállalkozásokra esett a bejelentések közel negyede (23,6 %).
A pénz- és tőkepiaci beadványok több mint kétharmada (67,3 %) – a korábbi negyedévekhez hasonlóan – a hitelezéssel volt kapcsolatos. Az előző negyedévhez viszonyítva az összesített beadványszám 21,6 %-os emelkedést mutat, azonban a bázisév azonos időszaki adatainál még mindig kedvezőbb érték (21,4 %-os csökkenés) figyelhető
meg.
A jelentősebb részarányt képviselő szolgáltatástípusok közül az átlagot meghaladó mértékben nőtt a gépjárműhitelekkel, a deviza alapú ingatlanfedezetes szabad felhasználású és lakáshitelekkel, személyi kölcsönökkel kapcsolatos beadványok száma.