A lap internetes portálján már megjelent a hír, hogy az idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, miszerint a kormány piackonform” módon képes lesz “visszaállamosítani” a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladják.
A Heti Válasz nyomtatott változata szerint a lap kormányzati körökből értesült úgy, hogy “mivel a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet, nincs kizárva, hogy kínai társaságok tűnnek fel a BA Zrt.-ben – de csak ha szövetséges viszonyt vállalnak a magyar állammal.”
A lap megjegyzi: “Utóbbi víziót táplálja az a tény, hogy a ferihegyi gyorsvasút építésére már bejelentkezett az ázsiai szuperhatalom, és a kínaiak állítólag a ramaty állapotú Malév felvásárlására szintén készen állnak”.
A lap több tényezővel támasztja alá azt, hogy az “Orbán-kormány a következő hónapokban esélyt kap a BA Zrt. visszavételére”: a Hochtief vezette konzorcium tulajdonosi sokszínűségével, a finanszírozók elégedetlenségével és a fejlesztések elmaradásával.
A Heti Válasz a lehetőségek között említi a Hochtief, vagy valamelyik konzorciumi tag részesedésének megszerzését.