A Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a BKV Liga Munkástanács Szövetség és a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetségének közös közleménye szerint azért tiltakoznak, mert a döntés miatt hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége, ez pedig a jegyárakban is megmutatkozhat.
Álláspontjuk szerint a közösségi közlekedést nem szabad versenypiaci körülmények között működtetni, hiszen a városi közlekedésnek nem a magánszféra gazdasági érdekeinek szolgálatáról kell szólnia.
Hangsúlyozták: a BKV átalakítása nem lehet indok arra, hogy a cég munkavállalóit hátrányos helyzetbe hozzák, és a szolgáltatás ellátásában nyújtott minőségi teljesítményüket “kútba dobják”.
A szakszervezetek szerint a tenderen olyan nyertest hirdettek, amely több hatályos jogszabályt is megsértett, valamint vizsgálat és nyomozás is indult ellene. Ezért is kérik, hogy a szolgáltatás minősége és biztonsága, az utazóközönség, valamint a jogszerű foglalkozatási feltételek betartása érdekében vonja vissza a BKV a tender eredményét.
A BKV múlt pénteken közölte, hogy az Orangeways nyerte a 40 midibusz üzemeltetésére kiírt közbeszerzési eljárást.