A főpolgármester szerint fennáll a veszélye annak, hogy a szerződésbontás hosszú időre leállítja a metró építését. Ha kiírják az új tendert a szerelvényekre, akkor az Alstom kárt okozhat egy esetleges per indításával.
Ha nem írják ki az új tendert, akkor a nemzeti vagyon hanyag kezelésének a vádja merülhet fel – fogalmazott a városvezető. Elmondása szerint erről és Budapest finanszírozásáról is tárgyaltak Orbán Viktor miniszterelnökkel.
Tarlós István a BKV-val kapcsolatban azt mondta az indexnek, hogy Budapest akkor járna jól, ha az állam egy 100 milliárdos tőkeemeléssel résztulajdonossá válna a BKV-ban. Ezzel a 80 milliárdos külső adósságállományt és annak évi 7-8 milliárdos kamatterheit is fel lehetne számolni.
Az adósságállománynál is nagyobb problémának nevezte, hogy a cég alulfinanszírozott. Elsődleges feladatnak tekinti, hogy a BKV megkapja az államtól azt a 15 milliárd forintot, amellyel az év végéig működőképes maradhat.
A főpolgármester megnevezte az újonnan alakuló Budapesti Közlekedési Központ vezetőjét is. A szervezetet, amelybe kiszervezik a BKV jelenlegi feladatainak jelentős részét is, Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) 25 éves szóvivője irányíthatja majd.
Tarlós István az indexnek újból megerősítette, várhatóan kiszervezik a BKV buszos közlekedését úgy, hogy a buszokat a cégek biztosítják, de a BKV alkalmazottait kell foglalkoztatniuk. Erre azért van szükség, mert így a buszpark hamar megújítható – tette hozzá.
Ajánlott cikk:
Vitézy lesz a Budapesti Közlekedési Központ vezetője (index.hu)