Demszky Gábor a szerződés aláírását követően elmondta: összesen 65 milliárd forintba került a 37 darab metrókocsi. Ezekből 22 a kettes metrón, 15 pedig az épülő négyes metrón üzemel majd.
A főpolgármester lapunk kérdésére elmondta, hogy az árat a BKV négy részletben fogja kiegyenlíteni: az első 25 százalék előleg, a második 25 a prototípus szállításakor esedékes, 40 százalékot az átadáskor fizetnek ki, a maradék 10 százalék pedig jóteljesítési garancia. A társaság mindegyik részletre előleg-visszafizetési garanciát kapott.
Az ötödik választására készülő főpolgármester az eljárásról elmondta, hogy az előminősítés után 5 konzorcium tett ajánlatot, de ebből formailag csak kettő felelt meg. A második fordulóban azonban az orosz Metrovagonmas alulmaradt, és a döntést követően a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) fordult. A testület azonban „nem találta annyira megalapozottnak” a bejelentést, hogy felfüggessze a beszerzést. Ezért a BKV úgy döntött, hogy az eredményhirdetéstől számított 10. napon aláírják a szerződést. Demszky szerint erre azért volt szükség, hogy 2008-ban a szerelvények forgalomba állhassanak.
Az új kocsik légkondicionáltak lesznek, valamint kommunikálni lehet majd a járművezetővel és a biztonsági szolgálattal is – hangsúlyozta a főpolgármester.
Zal Shabhaz, a szerelvényeket gyártó Alstom elnökhelyettese a cég magyar partnerével kapcsolatban fontosnak tartotta elmondani, hogy a szerződés szerint a Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. csak a részegységek gyártásáért felel, összesen 10 százalékos részesdésük van az ügyletben. Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy a konzorcium résztvevői egyetemleges felelősséget viselnek a teljesítésért, így bármelyikük kiesése esetén a másik fél felelőssége a szállítás. Az utóbbi hónapokban nagy visszhangot kapott csődvédelmi eljárás pedig nem erre a cégre, hanem a Transelektro-csoport másik tagjára, a Villamossági Rt.-re vonatkozik.