Gazdaság

PPP-vel épül az M6-os

Infrastrukturális kérdésekben döntött ma a kormány. Júniusban tendereztetik az M6-os utat.

Egyetértett a kormány, hogy – 75 százalék, mínusz egy szavazat arányban – privatizálják a Budapest Airportot – hangzott el a szerdai kormányszóvivői tájékozatón. Az értékesítésnél csak az üzleti tevékenységet privatizálják, a vagyontárgyak állami tulajdonban maradnak. A privatizáció oka, hogy ezzel a repülőtér versenyelőnybe kerül a  kelet-közép-európai piacon, ugyanis hasonló magánosítás eddig nem volt a térségben.


Közlekedési kérdésekben is hozott döntéseket a kormány. Így 2010 helyett 2007 végére készül el az M6-os Szekszárd-Bóly közötti szakasza, valamint a Bóly-Pécs közötti M60-as közút. A közbeszerzést még ebben a hónapban kiírják, majd 2006 elején szerződést kötnek a kivitelezővel. A Letenyénél található 800 méteres szakasz, valamint a Mara híd kérdésében a horvát féllel egyeztetnek, de vélhetően ez is elkészül 2007 végére.


A kormány szerdai döntése szerint az M6-os 47,9 kilométeres és az M60-as 10 kilométeres szakasza Public Private Partnership (PPP) konstrukcióban épül – mondta Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter. A 20-30 év közötti futamidejű szerződés költségeiről Kóka azért nem beszélt, mert a cél az, hogy minél olcsóbban épüljenek meg az említett utak, és a becsült árral sem akarja befolyásolni a tárgyalások menetét.


A fuvarozók kérdését napirendre véve a kormány döntött, hogy a nagy szolgáltatókon keresztül szeretne árkedvezményt eszközölni a legális fuvarozóknak. A jövedéki adót nem csökkentheti, mert annak mértékét az EU 2003. január elsejei állapotban rögzítette. A feketén fuvarozók ellen harcot indítanak, s adminisztratív lépésekkel nehezítik a dolgukat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik