Gazdaság

Márkás vállalatok

Az Egyesült Államokban alakult ki a HR branding, vagyis az emberi erőforrás munkában hasznosított imázsépítés technikája. “Ehhez felhasználják azt a már létező imázst, amely a cégről a fogyasztókban kialakult” – mondja Gyuricza Bernadett, az Inside Rt. tanácsadója. Így például a Southwest Airlines “The Freedom to Fly” (A szabadság, hogy repülhess) szlogennel igyekezett magához édesgetni az utazókat. Ezt a munkatársak számára úgy alakították át, hogy “The Freedom Begins With Me” (A szabadság velem kezdődik), s egyúttal részletezték, miben is szabadok a cég dolgozói. A nyolc “alapszabadság” között van például a pénzügyi biztonság, a folyamatos tanulás, a kemény munkában talált öröm szabadsága. A szlogenek tartalmáról szórólapokon tájékoztatták a dolgozókat, az egyes “szabadságjogokat” kis ikonokkal illusztrálták.

“A fogyasztóknak szóló üzenetet azért célszerű felhasználni, mert erre egyszerűbb és olcsóbb építeni, mint valami új jelmondatra. Ráadásul ez összhangot teremt a vállalatról a fogyasztókban, valamint a jelenlegi és a potenciális munkavállalókban kialakuló kép között” – mutat rá Gyuricza Bernadett. A forma hasonlósága azt is segíti, hogy a kifelé sugározott értékrend a szervezeten belül is motivációs erő legyen, előmozdítva az üzleti sikert.

A HR branding munkát érdemes akkor kezdeni, amikor a cég amúgy is új dolgokat vezet be humán erőforrás területen, egyrészt, mert ezeket úgyis kommunikálni kell, másrészt, mert ez alkalmat teremt arra, hogy mind a kommunikáció módját, mind annak tartalmát átgondolják. Kommunikációs csatornaként azt érdemes választani, ami már eddig is jól működött a vállalaton belül. Az elmondottakat pedig meg kell tölteni tartalommal. Ennek során felszínre kerülnek a vállalat meglévő értékei, s ezek mellé újak is társulhatnak. Például, ha egy vállalat azt igyekszik sugallni, hogy rugalmas, akkor jobb, ha rugalmas munkaidőt vezet be, s nem blokkolóórával várja az alkalmazottakat. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik