A Mitsubishi Motors vezetése beismerte, hogy költségkímélés céljából több mint húsz éven át szisztematikusan megszegték azt a jogszabályt, amely szerint az autógyáraknak a hozzájuk beérkező vásárlói panaszokról kötelességük informálni az illetékes kormányzati szervet. Japán negyedik legnagyobb autógyára – mint az az ottani közlekedési tárca vizsgálata során feltárt adatokból kiderül – 1977 óta 64 ezer fogyasztói bejelentést tartott titokban. A személy- és teherautók, valamint buszok nagy részén elvégezték ugyan a szükséges javításokat, de a kormány – és a közvélemény – tájékoztatásának mellőzésével sikerült elkerülni az adott modellszériák összes darabjának visszahívását, ami ilyen esetekben a teendő lett volna.
A minisztériumi vizsgálat elején a Mitsubishi még tagadta, hogy szándékosan törvényt sértett volna, viszont júliusban már elkezdte több százezer jármű visszahívását. A múlt hétig 530 ezer darabot rendeltek vissza javításra, majd legutóbb további 88 ezret. Többségükben 1990 után gyártott autókról van szó. A rossz fék- és váltóműködés, az üzemanyag-szivárgás és egyéb problémák kijavítása legalább 5 milliárd jenbe fog kerülni, ami a folyó pénzügyi évre várt adózás előtti nyereség egynegyede. Nem csoda, hogy július közepe óta a Mitsubishi árfolyama 20 százalékkal romlott a tokiói tőzsdén. Miután a hibák nem okoztak komolyabb balesetet, a vállalat maximum 40 ezer dollárnyi büntetésre számíthat. A direkt anyagi vonzatoknál azonban súlyosabb következményekkel járhat a presztízsveszteség, méghozzá nem csak a Mitsubishi számára, hiszen immár a végső stádiumban tartanak azok a tárgyalások, amelyek nyomán a cég 34 százaléka a Daimler-Chrysler tulajdonába kerül.