Woody Allen elmondta, hogy általában szereti az operaműfajt, az olasz operákat pedig különösen. Erre a terepre azért merészkedett, mert a világhírű tenor Placido Domingo már évek óta biztatta őt. Az énekes ugyan Mozart Cosi fan tuttéjét ajánlotta, de ezt az operát Allen túl nagynak és bonyolultnak tartja, “megijedt” tőle. A Gianni Schicchit viszont az egyik legszellemesebb, legszórakoztatóbb vígoperának és könnyebben megrendezhetőnek látta.
Puccini műve Woody Allen keze nyomán természetesen egy kicsit megváltozott. Firenze helyett délen, maffiakörökben játszódik, Schicchi “keresztapa”, a cselekmény középpontjában álló végrendelet egy tál spagettiben van elrejtve és a címszereplő sem ússza meg, leszúrják. A rendező hiszi, hogy ehhez joga van, hiszen Franco Zeffirelli, aki a legszélesebb közönség számára tette érthetővé ezt a műfajt, szintén szabadon bánt az operák történetével. Az amerikai rendező most azt mondta, elsősorban az érzelmekre és a nézettségre gondolt elsősorban.
“Hiába ragaszkodik az ember az eredetihez, ha ez untatja a közönséget. Olyan ez, mint a baseball. Ha szórakoztat a meccs, elmész, megnézel egy másikat is. Ha nem…” – magyarázta a köztudottan baseball-rajongó Woody Allen, aki mellesleg Puccini operáját Pietro Germi és Vittorio De Sica vígjátékainak mintájára alakította át, mert véleménye szerint a zeneszerző figurái Marcello Mastroiannira és Sofia Lorenre emlékeztetnek.
Az opera rendezésében a legnagyobb újdonság az volt Woody Allen számára, hogy “itt mindenki énekel, még a próbákon is” és nem lehet úgy dolgozni, mint egy átlagos film esetében, amelyet össze-vissza, kis részletekben le lehet forgatni.
A rendező elárulta, hogy néhány héten belül egy időben mutatják be New Yorkban és Párizsban Whatever Works című filmjét és júliusban kezdi forgatni Londonban a legújabbat, amelynek főszereplője Anthony Hopkins, Antonio Banderas és Naomi Watts lesz. Híven önmagához Woody Allen az új filmről csak annyit árult el, hogy egyszerre lesz szórakoztató, szomorú és drámai.