Élet-Stílus

A filmfővárosban népszerűsítik a magyar Oscar-jelöltet

Jövő csütörtökön hozzák nyilvánosságra az Oscar-jelölt filmeket. Ebből az alkalomból népszerűsítették az Iszka utazása című filmet az alkotók Los Angelesben.

Magyarország a legjobb idegen nyelvű filmek között nevezte az Iszka utazását az Oscar-díjra, ebben a kategóriában idén rekordszámú, 67 nevezés érkezett. Szinte az összes európai ország mellett például Kína, Japán, Irán és első alkalommal Jordánia is versenybe száll az aranyszobrocskáért. A kategóriák 5-5 jelöltjét január 22-én hozzák nyilvánosságra, míg a 81. Oscar-gálát február 22-én tartják az Angyalok Városában. Bokor Balázs Los Angeles-i főkonzul elmondta, nagy propagandakampány folyik Los Angelesben a versenyben levő filmek között, a város számos, a versenyre kijelölt hivatalos vetítőtermében mutatják be az alkotásokat.

A filmfővárosban népszerűsítik a magyar Oscar-jelöltet 1

“Az Iszka utazását az elmúlt héten a Wilshire Screening Roomban tekinthette meg az érdeklődő közönség, amelynek soraiban elsősorban a szakma képviselői, köztük zsűritagok foglaltak helyet” – olvasható az írásos összegzésben. A főkonzul reményét fejezte ki, hogy a “modern rabszolgaság” témakörét feldolgozó magyar film elnyeri a bírálók tetszését, és az igencsak aktuális téma kapcsán sikert is arat. Bokor Balázs beszámolója szerint a vetítések előtt Bollók Csaba rendező adott rövid tájékoztatást a filmről, majd kérdésekre válaszolt. Jellemző kérdés volt, hogy a film milyen mértékben dolgoz fel megtörtént eseményeket.

A főkonzulátuson tartott sajtótájékoztatón Bollók elmondta, hogy a címszereplő kislány, Varga Mária még decemberben bekerült a Variety magazin Talents on the Rise című válogatásába, ahová összesen öt színész került be az idegen nyelvű filmek szereplői közül. Ez fontos eredményt jelent a film számára. Kiemelte, hogy “a Zsil-völgyi kislány először volt Amerikában, és fantasztikus módon előfordult, hogy felismerték és gratuláltak neki az utcán”. A rendező szerint az Iszka utazása mostani, januári vetítéseinek sikere arra enged következtetni, hogy egy idejében elkezdett és hónapokon át folytatott kampány jelentősen megnövelhette volna a filmre irányuló figyelmet Los Angelesben.

A közlés szerint Csere Ágnes producer azt hangsúlyozta, hogy az Iszka utazásának stábja az eddigi költségeit saját erőforrásból és visszatérítendő támogatásból oldotta meg. Mint mondta, sajnálattal tapasztalta, hogy a számos vendég között a magyar filmet Los Angelesben hivatalosan promotáló szervezet, a Hungarian Film Commission részéről senki nem volt jelen a vetítéseken, “pedig szívesen láttuk volna, és a filmnek is hasznára válhatott volna, ha egyszer Los Angelesben jelentős állami támogatásból működő magyar filmképviselet van. Ennek a tanulságaival érdemes foglalkozni” – jegyezte meg. Végül sikerült három olyan vetítést szervezni, amelyen akadémiai tagok is részt vettek; mindez elsősorban Bunyik Béla (Bunyik Entertainment) és Bokor Balázs főkonzul segítségével jött létre – olvasható a közleményben.

Bollók Csaba 2005 őszén forgatta az Iszka utazását, amelyet csaknem négy éven át tartó előkészítő munka előzött meg. A film a Déli-Kárpátok bányavidékén élő utcagyerek, Varga Mária és a rendező véletlen találkozásából született. Az Iszka utazása “kemény világot ábrázol, azt az utat követi nyomon, ahogy egy szegény családba született gyerek idő előtt felnőtté érik: utcagyerek, árvaházi szökevény lesz, végül egy kikötővárosba kerül, gyerekkereskedők hálójába”.

Bollók Csaba második játékfilmje a 2007-es Magyar Filmszemlén elnyerte a legjobb szerzői film díját. Az Iszka utazásának nemzetközi premierjét a 2007-es Berlinalén tartották, s azóta több mint félszáz nemzetközi filmfesztivál hívta meg programjába Bollók Csaba rendezését. Az észak-amerikai seregszemlék közül nagy sikerrel mutatták be a filmet Chicagóban, Clevelandben, Seattle-ben, Palm Springsben, Torontóban és Vancouverben. A film alkotóit rangos díjakkal tüntették ki európai, ázsiai és amerikai filmfesztiválokon az elmúlt hónapokban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik