Izzanak a telefonok az OrangeWays Zrt. vezérigazgatójának asztalán, amióta a cég reklámjai megjelentek, azt hirdetvén: a mai „luxusbuszoknál” magasabb felszereltségű, de olcsó járatokkal elérhetőek a környező országok fontosabb városai. A cég azonban a Volánnál is kicsapta a biztosítékot. A feleknek egyelőre nem sikerült megegyezniük arról, hogy a narancsos járatok a népligeti Volán-pályaudvarról induljanak, helyette a túloldali „troliforduló” mögött szállnak fel az utasok.
Kedves Ferenc nagybefektető és az agilis ötletgazda, Kovács Miklós – az OrangeWays vezére – a Volán üzletét veszélyeztető ötlettel állt elő. Az egyéves előkészítés után, mintegy 2 milliárd forintos beruházással elinduló cég komoly kihívás elé állítja a fapados repülők miatt egyes útvonalakon amúgy is gondokkal küzdő nemzetközi buszos fuvarozókat. A narancsosok üzleti modelljének alapja, hogy az unióban – a légi közlekedéshez hasonlóan – a nemzetközi buszjáratok is liberalizáltak. Erről az egyszerű tényről azonban a magyar valóság egyelőre nem vesz tudomást, a Volán Egyesülés jó néhány alvállalkozója díjat fizet nem csak a buszpályaudvarok használatáért és az egyéb szolgáltatásokért, de a nemzetközi buszjáratok üzemeltetési jogáért is – olvasható a Figyelő csütörtökön utcára kerülő számában.
A magyar cég kezdetben egy-egy járatára egységes áron kínálja a jegyeket, amelyek a Volán és az Eurolines kedvezmények nélkül számított tarifáinál jellemzően 40-50 százalékkal olcsóbbak. A keresletet szondázó tesztidőszak után következhet az olcsó repülőjáratoknál már bevált sajátos foglalási rendszer.
Hasonló menetrend szerinti buszszolgáltatás Európában nem jellemző, kivéve talán a brnói központtal már működő Student Agencyt. A modell nekik bejött, hiszen Brno repteréről egyelőre nem sok légi járat indul.
(A lap csütörtökön utcára kerülő számában olvashat arról is, hogyan működik a cég értékesítési hálózata, és milyen együttműködésre készülnek a hazánkból kivonult Sky Europe-pal.)