Egy évtizede állapították meg az európai légiközlekedés biztonságáért felelős szervek, hogy egy átlagos férfi utas ruházattal és kézipoggyásszal együtt körülbelül 88 kilogramm terhet jelent a fedélzeten, míg a hölgyek esetében az érték nem haladta meg a 70 kilogrammot. A SAS légitársaság most próbaméréseket végzett és kiderült, hogy az utasok átlagosan három kilogrammal többet nyomnak, s a kézipoggyászuk is több. Ez pedig összességében egy-egy járat esetében egytonnás különbséget eredményez a normatíva és a tényleges súly között.
A terebélyesebb utasok kényelmetlenebbül utaznak, ám a fő baj az, hogy a “túlsúlyos” repülőgépek több üzemanyagot fogyasztanak, hosszabb a felszállás előtti nekifutás, illetve leszálláskor megnő a féktávolság, s mindezek tetejébe csökken a levegőben a gép stabilitása.
A SAS légitársaság most egy széles körű vizsgálatot tervez, amelynek keretében 20 ezer légiutas súlyát tervezi lemérni, s reméli, hogy más európai légitársaság is követi a példáját, hogy a vizsgálat nyomán pontosabb, a mai igényeknek megfelelő repülésbiztonsági szabványokat fogadjanak el.