Az anyagot minden évben elkészíti a W3B nevű német szervezet. Ezúttal több mint százezer német internetezőt kérdeztek meg idén szeptemberben és októberben a blogokkal kapcsolatos tapasztalataikról. A tanulmányból egyértelműen kiderült, hogy a mostanában a világot meghódító blogőrület hatásait némileg eltúlozzák. A legtöbb internetezőt ugyanis legfeljebb a hír- és a számítógép/internet tematikájú naplók érdeklik, ezután a politika és a szabadidő/kikapcsolódás témájú naplók következnek.
A felhasználók 75 százaléka tudta, hogy mi a blog, de csak 15 százalékuk olvassa rendszeresen ezeket a naplókat. A blogolvasókról rajzolt fantomkép alapján egy 30 év alatti fiatal férfi bontakozik ki, aki egyetemista vagy nemrég végezte az iskoláit, és gyakran szörföl a világhálón. A legtöbben általában csak olvassák a bejegyzéseket, kevesen vállalkoznak arra, hogy maguk is kommentáljanak egy-egy hírt vagy témát.
A megkérdezettek csupán tizenkét százalékának volt saját blogja, ám csak a harmaduk aktualizálja azt legalább havonta egyszer. A felhasználóknak csupán a 2,1 százaléka frissíti legalább hetente egyszer az online naplóját. Jelenleg még divatról van tehát szó, és körülbelül itt ki is merül a naplóírás. Ettől függetlenül a szakemberek szerint igenis hasznos a blog: elég csak például a Katrina hurrikán túlélőinek beszámolóira vagy a szoftver/hardver fejlesztő szakemberek, cégek bejegyzéseire gondolni, amelyekből rengeteg részletre derül fény.