Élet-Stílus

Peugeot 407 Coupé – nehézbombázó

Szépre sikerült és nagyon gyors a Peugeot 407 kupéváltozata.

204, 304, 404, 406, 504: az utóbbi évtizedekben a Peugeot kupéváltozatokat Itália talán legpatinásabb formatervező stúdiójában rajzolták. A Pininfarina-korszak – legalábbis átmenetileg – lezárult, mivel a 407 kupéváltozata a Peugeot saját designereitől származik és gyártását is házon belül oldják meg.

A látványos masszívság nem optikai trükk, a 407 Coupé karosszériamerevsége az eddigi legjobb a gyár történelmében. A Peugeot-nál ez már jelenthet valamit, ha már kicsiben (1007) és nagyban (407) is kaptak már öt csillagot az Euro NCAP törésteszten.

Magasságát kivéve a 407 Coupé minden irányban terjedelmesebb a limuzinnál. Mivel a tengelytáv azonos, hosszirányban a túlnyúlások gyarapodtak. A műanyag csomagtérfedél és az alumínium motorháztető ellenére a benzines V6-os bő 100 kilóval húsosabb az elődnél, de a dízel még nehezebb, 1,7 tonnánál is többet nyom üresen.

A Peugeot nagyon sikeres a 206 CC-vel és a 307 kupé-kabrióval, így felmerülhet, miért nem lett a 406 Coupé utódja is keménytetős kabrió. A felmérések szerint ebben a kategóriában az autóvásárlók nem a sokoldalúságra utaznak, mint a kisebb kupé-kabriók mellett döntők, másrészt egy ekkora autót értelmetlen volna CC-nek megépíteni.


Peugeot 407 Coupé – nehézbombázó 1

Fotó: Vezess.hu

Érdekes a váltókiosztás a motorok között. A 120 kW/163 lóerős 2.2-es benzineshez hatfokozatú kézi váltó jár, a V6-os háromlitereshez pedig hatfokozatú kézi és automataváltó is rendelhető. A duplaturbós dízel kizárólag az Aisin gyártmányú hatfokozatú automatával választható, mert a Peugeot-nak nincs olyan kézi váltója, amely tartósan bírná a 440 Nm-es forgatónyomatékot.

Granada környékén a két V6-os motorral vezethettük az új kupét. A hathengeres benzines motor nagyon szuverén, még ha nem is feledteti az 1,6 tonnás önsúlyt. Hasonlóan kifinomult túraautó a dízel változat is. A 407 Coupé a V6-os HDi 440 Nm-es nyomatékával átütő erővel gyorsul, az automata váltó ellenére. A 204 lóerős hathengeres még a mai modern dízelekhez képest is külön klasszis.

Menet közben egy áldás az érzéssel kapcsolgató automata, gyorsan és finoman válogat az áttételek között. Aki akar, kézzel is válthat, de a nyugodt és elegáns 407 Coupéban nem hiányzik a matatás a fokozatválasztókarral.

Sport gomb a váltón kívül a futóműhöz is van, de itt sincs rá szükség. A hathengeres motorokhoz alapáron jár az automatikusan módosuló lengéscsillapítás, kilencféle csillapítási karakterisztikával. Az elektronikus vezérlés 2,5 ezredmásodperc alatt kiválasztja a körülményekhez legjobban illőt: mire elhatározzuk, hogy sportosabban megyünk, az autó már elő is állt a határozottabb csillapítással.


Peugeot 407 Coupé – nehézbombázó 2

Fotó: Vezess.hu

Ebben a valóban luxuskivitelű autóban azonban néhány megoldás eléggé zavaró. A hátsó oldalablakok nem nyithatók, a motorháztetőt sima fémrúd támasztja ki és a lökhárítókra is elkelt volna némi védelem, ha már a parkolóradar az alapkivitelben feláras és az autó ennyire nehezen áttekinthető.

Többször is visszahőköltünk a kilométerórára nézve. Ha az ember nem figyel oda, jól kiépített országúton 140-160-as utazótempó adódna, ami még autópályán is szabálytalan. Ezek után azt már le sem merjük írni, hogy autópályán milyen sebesség fekszik a kocsinak. Nagy sebességnél hasonló csenddel, nyugalommal és biztonságérzettel sokszor csak luxusautók kényeztetik el az utasokat. A motor felől érkező rezgésekkel elbánnak a rafinált motortartó bakok, a szélzúgás is alulmarad a harcban a kitűnő szigeteléssel és a dupla üvegezéssel.

Magyarországon a Peugeot márkakereskedők kínálatában 2006 tavaszán jelenik meg a 407 Coupé, akkor, amikor az importőr az új 2.2 HDi motort bevezeti a többi 407 modellben. A hazai ár még nem dőlt el, de a 407 Coupéra szerintünk érdemes várni.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik