Például elképzelte, hogy egy vörös függönnyel takarja le a kapukat, de ez a függöny lassan szoknyává változik, amelyet spermákat jelképező “farkas” labdák bombáznak.
Szeretné továbbá, hogyha mindenki ott lenne a nagy gálán, aki valahol világbajnokságot nyert, beleértve a Sir Bobby Charlton vezette 1966-os angol csapat tagjait. Valamiképpen utalni szeretne arra is, hogy éppen 70 évvel ezelőtt ugyanabban a berlini stadionban rendezték meg azt a náci propagandát szolgáló olimpiát, amelynek remélt hatását alaposan tönkretette a fekete amerikai atléta, Jesse Owens, aki négy aranyérmet nyert.
Saját bevallása szerint egyébként Gabriel csak a közelmúltban vált a világ legnépszerűbb sportjának rajongójává – nem kismértékben a Liverpool Bajnokok Ligájában aratott győzelmének hatására. Az pedig mindenképpen megtiszteltetés neki, hogy éppen őt kérték fel egy olyan nagy show megkomponálására, amelyre a labdarúgó-világbajnokságok történetében első ízben kerül sor.
Peter Gabriel 1970-es években a progresszív art-rock egyik legnagyobb egyéniségének számított a Genesis frontembereként. A következő évtizedben tovább tágította zenéjének határait, nagyerejű filmzenéket szerzett (Madárka, Krisztus utolsó megkísértése), és egyike volt azoknak, akik igazi modern művészetté tették a videoklip műfaját. (Az animációs technika teljes tárházát felhasználó szellemes funky-dalklip, a Sledgehammer 1987-ben 9 MTV-díjat zsebelt be).
Az 1990-es évektől, háttérbe szorítva saját muzsikusi tevékenységét, kiteljesítette tehetségkutatói és produceri hivatását a “világzene” területén. (Ma már kevesen emlékeznek rá, hogy az első “világzenei” WOMAD fesztivált ő rendezte 1982-ben bath-i birtokán, kis híján tönkrement anyagilag, de az addig főleg angolszászokban gondolkodó lemezipar felfigyelt a kimeríthetetlen gazdagságú “zenei globalizációra” – a folytatást ismerjük).
Közben a londoni milleniumi ünnepségre elkészítette az emberiség fejlődését és jövőjét bemutató nagyszabású, multimediális előadását, az Ovót, amely mintegy összegezte addigi saját és világzenei munkásságát, valamint látványtervezői és technikai újítói törekvéseit.
A Gabriel-rajongóknak ajánlhatunk egy új dupla DVD-t is: a Still Growing Up – Peter Gabriel Live and Unwrapped felvételei a 2003-2004-es európai turné során készültek, amelynek során Peter hozzánk is eljutott. A DVD rendezését ezúttal Gabriel lánya, Anna vállalta.
Ugyancsak a napokban jelenik meg Az Africa Calling című, szintén két korongból álló DVD, amely a július 2-i, a Live 8-vel párhuzamosan, a WOMAD által rendezett cornwall-i Eden-fesztiválon készült, olyan, a fekete földrészről érkezett világhírű előadók részvételével, mint a Tinariwen, Angelique Kidjo és Youssou N’Dour, akit annak idején éppen Gabriel fedezett fel. Ez utóbbi rendezvénnyel kapcsolatban Peterben még mindig van némi tüske Bob Geldoffal szemben, mert szerinte, ahhoz képest, hogy a Live 8 elsősorban az afrikai szegénységre akarta felhívni a figyelmet, éppen az afrikai muzsikusok maradtak ki, a johannesburgi koncertet kivéve, a világot behálózó programból.