Külső változások
Kicsivel túl élete felén kisebb fiatalító kúrán esett át a hetes BMW. Sokan már bemutatásakor idejét vélték egy radikális átalakításnak, ugyanis az amerikai Cris Bangle által tervezett forma kevesek szemében talált kedvező fogadtatásra. A piaci igények azonban ezt erősen megcáfolni látszottak, ugyanis minden idők legsikeresebb hetese született meg. Olyannyira, hogy Németországban sikerült túlszárnyalni a Mercedes S-osztály eladásait is, amire korábban nem igen volt példa.
Jelentősen átalakult az orr-rész, szélesebb vese, új fényszórók és motorháztető került fel. Ennél is látványosabb a hátsó rész változása, ahol a lámpabura és a csomagtérfedél első pillantásra felismerhetővé teszi, az új sokkal kifinomultabb formájú hetest. Újak a lökhárítók is, amik kevesebbet takarnak a hátsó abroncsokból, így a korábbinál sportosabb hatást keltenek.
A legnépszerűbb
A közel 160 ezres példányszámban eladott hetes sorozat több mint felét a nagyobbik nyolchengeres, a 745i adta. Ennek a közvetlen utóda, a 750i a tesztautónk.
A kocsi hengerűrtartalma 4,4 literről 4,8-ra nőtt, a lóerők száma 367-re gyarapodott, a nyomaték pedig 450 newtonméter. 100 km/óráig mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsulhatunk, ha tövig nyomjuk a gázpedált, ami igazán felemelő érzés egy 2 tonnás autóban. A végsebességet szokás szerint 250-nél korlátozták le. Az intenzív gyorsulás a lélegzetelállítóan gyönyörű V8-as motorhang kíséretében 200-ig tart, onnan visszavesz a tempó. A hetesben is a kormányról kapcsolhatóak a sebességfokozatok.
Sportos és kényelmes
Az autó alapfelszeréltségéhez 17 colos felnik járnak, de plusz 919 ezer forintért 20 colosokat is rá lehet tenni. A látvány pedig mindenért kárpótol. A hatalmas felnik és a peres abroncsok rendkívül jól állnak a BMW-nek, és még így sem tűnnek túl nagynak.
14 milliméterrel szélesebbre vették a hátsó nyomtávot, ami önmagában is pozitívan hat a vezetési élményre. Az alapfutómű mellett két gyári futóműcsomag rendelhető, állítólag érdemes valamelyiket megrendelni, mert sokat dobnak az autón. 750i tesztautónkban az “Adaptive drive” kivitel dolgozott, ami közel 1 millióba kerül.
Ez a csomag egyesíti a dőlésszabályzó Dynamic Drive-ot, valamint a folyamatosan változó lengéscsillapítás-szabályozást. Választható komfort és sport beállítás is a nem túl egyszerű iDrive menüjében. Utóbbi beállítás mellett az autó súlyát meghazudtolóan, rendkívül könnyedén változtat irányt a hetes, bár a kormányzás egy luxusautóhoz hűen kevésbé közvetlen.
A 20 colos abroncsok keveset csillapítanak az úthibákból, viszont ennek ellenére csendes marad az utastér közepes minőségű útviszonyok között is. Jó minőségű úton és autópályán haladva 200-ig síri csend honol belül, utána enyhén megerősödik a szélzaj.
Fényűző extrák
Mitől lesz egy 23 millió alatti 750-es 32 millió forint? Természetesen a töménytelen sok, néhol értelmetlen extráktól. A közel milliós tételt kóstáló futóműcsomag, és a 20 colos felnik mellett a legdrágább extra az 1,2 milliós bőrkárpit.
A szinte minden irányban állítható, görbíthető elektromos ülés további 438 ezer forintba kerül, igaz ennyiért tényleg kényelmes. A navigációs rendszer pár ezer híján 600 ezer forint.
Vegyünk néhány értelmetlenül drága luxusfunkciót. A TV tuner 339 ezer, (ennyiért egy jó plazma TV-t adnak) és a sízsák helyén található minihűtő pedig 400 ezer forint (egy kétajtós amerikai hűtőszekrény ára).
A hátsó oldalablakon lévő elektromos rolók tömkelege (325 ezer forintért) valamint a távirányítóról induló klíma, ami gombnyomásra akár 300 méterről is beindítja a motort sem létszükséglet. Az autóbecsukást segítő rendszer, amihez elég épp csak behajtani az ajtót azonban ingyen jár.
Az autóról bővebben a vezess.hu oldalain olvashat.