Az elmúlt hónapokban az infláció és a kegyelmi ügy volt az a két nagy kihívás, amivel a Fidesz kommunikációs gépezete nem tudott megbirkózni, ezért ezekre az ügyekre koncentrál a Demokratikus Koalíció márciusi kampánya, hangzott el a párt keddi háttér-beszélgetésén.
A közelgő önkormányzati és európai parlamenti választásra ráfordulva az ellenzéki párt újabb kampányfüzetet adott ki. Tavaly ősszel a Leplezd le Orbánt! című füzetből egymillió példányt szórtak szét az országban, most a Tőlük elvesszük, nektek odaadjuk című húszoldalas kiadványból félmilliót nyomtak.
Molnár Csaba, a DK ügyvezető alelnöke, EP-delegációvezetője, a párt árnyékkormányának kancelláriaminisztere elmondta, a füzettel arra akarják felhívni a választók figyelmét, hogy amíg „a fideszes milliárdosoknak mindent szabad”, megvédi és törvények fölé emeli őket a kormánypárt, rengetegen vannak, akiket csak a DK programjában beígért intézkedések védhetnek meg. A füzet az Orbán család tagjait, Orbán Győzőt, Orbán Ráhelt, Tiborcz Istvánt, valamint Mészáros Lőrincet és a NER több más milliárdosát állítja szembe a kisnyugdíjasokkal, a pályázaton soha nem nyerő kisvállalkozókkal, az infláció miatt elszegényedő értelmiségiekkel.
A füzetben szereplő figurák történetei valósak, de azért, hogy megvédjék őket, nem a valódi nevükkel és arcukkal szerepelnek – tette hozzá.
Az alelnök arról is beszélt, hogy a múlt héten elindított óriásplakát-kampány a legnagyobb az ellenzéki párt történetében: országszerte 800 helyen rakták ki a hirdetéseket, és megpróbálták a Fidesz fő szavazóbázisának számító kistelepüléseket is elérni a plakátokkal, amelyeken Orbán Viktor fotója és az Isten? Haza? Pedofília! felirat látható.
Emlékezetes, szombaton a Momentum elnöke, Donáth Anna is kiakadt, és azt írta, hányingere van a DK-s plakátoktól.
Molnár a keddi beszélgetésén elmondta, hogy a Fidesz családközpontú és keresztény politikáját megkérdőjelező hirdetések után szerdán saját gyermekvédelmi javaslatait mutatja be a párt.