Belföld

Médiafigyelésre több mint 22 milliárdot költ 4 év alatt az Orbán-kormány

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Azt is kutatni kell, miként fogad egy hírt a választó. A szerződést december végén a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda írta alá.

Gigantikus, nettó 22,3 milliárd forintos tendert nyert a Fidesz-közeli Observer Budapest Médiafigyelő Kft. – írja az Európai Unió elektronikus közbeszerzési értesítője (TED) alapján a Népszava. A pénzért a nemzetközi és a hazai sajtót kell szemlézni 2023-2026 között. A lap szerint a tender formailag megfelelt az uniós elvárásnak, hogy a kormány csökkentse az egyszereplős eljárásokat, ám valójában fideszes háziverseny folyt, hiszen a másik induló a Fideszhez ezer szállal kötődő Századvég Alapítvány volt.

Az Observer adta a kedvezőbb ajánlatot, egy negyedévre nettó 1,39 milliárd forintért, így jött ki a teljes négyéves időszakra az áfa nélküli 22,288 milliárd forintos keretösszeg, amiért a nyertesnek médiaszemlézést, médiakutatást kell végeznie mintegy 150 kormányzati ügyfélnek, negyedévente pedig nagy mintás – 4000 fő személyes megkérdezésével – a print és online médiumok „közönségkutatását”,  hetente egyszer 1000 fős mintán telefonos „médiahatás” kutatást kell prezentálnia.

A szerződést december 29-én a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda írta alá a nyertes céggel. A Népszava az Opten adatai alapján azt írta, az Observer tulajdonosa a Nézőpont Csoport Befektetési és Vagyonkezelő Zrt., amelynek egyszemélyes tulajdonosa Győri Tibor, a Fidesz korábbi jogtanácsosa. A lap emlékeztet rá, a médiakutatások pontos információkat nyújtanak a közvélemény változásáról a kormány számára fontos politikai kérdésekben. 2021 nyarán Orbán Viktor miniszterelnök – a Facebook-oldalára feltöltött videó szerint – maga is tesztelte ezt. Elment egy újságoshoz, hogy olyan lapokat vegyen, amelyek őt és a kormányt szokták „gyalázni”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik