Média
observer

Felvásárolta a Nézőpont az Observert, az ország legnagyobb médiafigyelőjét

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 05. 31. 14:20

Korábban a témában:

A kormányközeli magyaridok.hu írta meg, hogy a (szintén kormányközeli) Nézőpont Csoport felvásárolta a médiapiaci elemzéssel, sajtószemlézéssel foglalkozó Observer Budapest Médiafigyelő Kft.-t.

A vállalat egyúttal leváltotta az eddigi ügyvezetőt, Göbölyösné Mátrahegyi Annát, aki a jövőben már csak tanácsadóként dolgozik a cégnél.

A Médiapiac újság nem része az ügyletnek

Mint arról a 24.hu-n hétfőn már beszámoltunk, Göbölyösné Mátrahegyi Anna néhány napja magánszemélyként – egy management-buy-out (MBO) ügylet részeként – megvásárolta a Médiapiac című újságot és a mediapiac.com portált az ezek szerint ugyancsak tulajdonost cserélő Observer Budapesttől, mely tavaly év elején szerezte meg a szaklapot a Grabowki Digital Kft.-től, Szakács László volt főszerkesztő vállalkozásától. Vagyis mint most kiderült, nem sok hiányzott, hogy a szaklap is a kormányközeli Nézőpontnál landoljon.

Médiapiac
Újra gazdát cserél a Médiapiac
A szaklap tavaly januárban került az Observer Médiafigyelőhöz, de a cég most eladta az újságot az eddigi ügyvezetőnek.

A magyaridok.hu azt írja, hogy a Nézőpont Csoport célja az Observer felvásárlásával, hogy a legrégebbi médiafigyelő továbbra is legjobb legyen, ezért a szolgáltatások fejlesztését tervezi.

Az Observer 2017-ben 650 millió forint forgalmat bonyolított és 57 munkatársa van. Őket a megegyezés szerint az új tulajdonos tovább foglalkoztatja.

A cég új ügyvezetője Mikecz Péter, a Nézőpont Csoport eddigi vezérigazgató-helyettese lesz. Mikecz Péter korábban a Miniszterelnökség igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkára volt.

A Nézőpont Csoport eddig is foglalkozott médiafigyeléssel, a hozzájuk tartozó Médianéző Kft. végzi a Kormányzati Médiamonitor szolgáltatást, említi a Magyar Idők.

A Nézőpont Csoport tulajdonosa egyébként Győri Tibor, Orbán Viktor régi bizalmasa, akiről 2012-ben azt írta az akkor még a Telekom-csoporthoz tartozó Origo, hogy ha ő telefonál oda valahová, az olyan erővel bír, mintha maga Orbán lenne a vonal túlvégén. Győri egyébként a Lokál című kormányközeli bulvárlapot kiadó Modern Media Group (MMG) társtulajdonosa, Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó mellett, de a Miniszterelnökségen egy ideig államtitkár is volt. Akkor is lehetett a nevével találkozni a sajtóban, amikor Simicska Ádám (Simicska Lajos nagyvállalkozó fia) a Facebookra kiírta, hogy Győrit tartja felelősnek amiatt, hogy Simicska családtagjai körül állítólag paparazzók jelentek meg, majd Simicska Ádám az apja üzenetét úgy tolmácsolta, hogy ki fogják belezni Győrit.

A Nézőpont csoport az MTVA legnagyobb beszállítóinak egyike.

Budapest, 2016. augusztus 18.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter (j) átadja a Magyar Érdemrend lovagkeresztje kitüntetést Bayer Zsolt írónak, újságírónak, szerkesztőnek, a Magyar Hírlap munkatársának az augusztus 20-i nemzeti ünnep alkalmából a Pesti Vigadó dísztermében tartott ünnepségen 2016. augusztus 18-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Orbán emberei a közmédia nagy beszállítói között
Jut a 87 milliárdból működő állami médiavállalat pénzeiből Bayer Zsoltnak, a Fidesz-alapító publicistának, Győri Tibornak, Orbán Viktor legrégebbi bizalmasának és Kálomista Gábornak, a Fidesz-kormányok idején rendkívül sikeresen mozgó filmproducernek is.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nikola Gruevski, Macedonia's prime minister, speaks during the 10th Bloomberg BusinessWeek European Leadership Forum, in London, U.K., on Tuesday, Nov. 23, 2010. The one day conference brings together key speakers from Government, Finance and International companies at City Hall, in London. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.