Az indoklás ezúttal is az érintett területek “telítettsége”, de Pataki Márton blogján azt írta, ez hamis érv. A fizetős parkolási övezetekben tízből kevesebb mint egy parkoló autó az övezeten kívüli lakóé, a Bús Balázs vezette III. kerületi önkormányzat egyszerűen fut a pénze után.
Az Együtt által kikért közérdekű adatok és a hivatkozott telítettségvizsgálat azt támasztják alá, hogy a parkolóhelyek meghatározó részét az ott lakók gépjárművei foglalják el, nem igaz, hogy a fizetős parkolós területet P+R parkolóként használnák, emiatt indokolt lenne a díjemelés.
Az Együtt budapesti elnöke szerint a telítettség vizsgálat szerint a 40 területből 24 esetén a parkolók foglaltsága a nap elején és a végén magasabb, mint napközben, ami arra utal, hogy szűk keresztmetszet az ott élők folyamatosan, illetve munkaidőn kívül utcán parkoló gépjárműveivel kapcsolatban van.
Az Óbudai Parkolási Kft. közérdekű adatigénylésre adott válaszából kiderül, hogy mindkét fizetési övezetben több lakossági várakozási hozzájárulást adtak ki, mint amennyi parkolóhely van, tavaly a 4. övezetben 1 parkolóhelyre munkanaponként átlagosan 0,47, az 5. övezetben 1 parkolóhelyre munkanaponként 0,48 eladott parkolási jegy jutott.
Pataki szerint a fizetős parkolásnak forgalomszervezési eszközként Óbudán nincs szerepe, de a fenntartása annál többe kerül.
A 2018-ra tervezett 831 millió forint bruttó bevétellel (parkolási jegyek, pótdíjak, behajtási bevétel, parkolási engedélyek) szemben 916 millió forint bruttó kiadás áll. A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban álló Óbudai Parkolási Kft. működtetése évi 616 millió forintba kerül, és ezen felül a parkolóautomatákért évi további 300 millió forintot fizet az önkormányzat.
Szerinte mintegy 100 millió forint a vesztesége az önkormányzatnak minden évben, az olyan egyszeri tételek, mint a parkolási cég irodájának megvétele nélkül.