Az Index.hu információi szerint a BKK társadalmi egyeztetés nélkül készített elő járatritkítási csomagot. A járatritkítást szeptember 1-től vezetnék be, spórolási célból. Majdnem hatvan érintett járat van, így körülbelül 100 milliót tudnak így megspórolni évente.
Az érintett járatok:
- a 17-es villamos munkanapokon napközben 7-8 helyett 10 percenként,
- a 19-es a 41-es villamos hétvégén 20 percenként,
- a 41-es villamos munkanapokon 15 helyett 20 percenként,
- a 47-es és 49-es villamos napközben 7-8 helyett 10 percenként,
- az 56A villamos munkanapokon 7-8 helyett 10 percenként
jár majd.
Az 50-es villamos vonalán pedig hárommal kevesebb villamos járhat.
Ami a buszokat illeti,
- a 109-es busz a reggeli csúcsidőben 10 helyett 13-15, munkanapokon napközben és hétvégén 15 helyett 20 percenként járhat, üzemideje is csökkenhet, munkanapokon 4:30 helyett 5:30-tól, hétvégén 6:30-tól járhat, este pedig 23:30 helyett csak 21:30-ig közlekedhet.
- a 33-as busz reggeli csúcsidőben 12 helyett 15 percenként járhat,
- a 110-es és 112-es buszok munkanapokon délután 15 helyett 17 percenként járhatnak,
- a 213-as és 214-es buszok tanszünetben csúcsidőben 20 helyett 24 percenként járhatnak,
- a Blaha Lujza téren is ritkulhat a közlekedés iskolai szünetekben, ma 52 busz megy el a téren itt, ebből 46 darab marad, mert ritkulhat az 5, 7, 7E, 8E, 108E, 133E is, a 108E pedig 15 helyett 17 percenként járhat majd és
- a teljes trolihálózat is megritkulhat munkanapokon.
Vitézy Dávid Facebookon reagált a hírre, azt írta, utoljára 2008-ban Hagyó Miklós dolgozott ki jelentős járatritkítási programot, de ezt akkor civil összefogással sikerült megakadályozni.
A BKK volt vezérigazgatója szerint
a XXI. század elején a tömegközlekedés-ellenes kampányt indítani súlyos várospolitikai hiba. A jelenlegi főpolgármester pár hónapja jelentette be, hogy túlzottan tömegközlekedés-orientáltnak tartja Budapestet és a korábbi BKK-vezetés közlekedéspolitikáját, sajnos úgy tűnik, ezt most gyakorlati lépések követik.