Megvan a szándék a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálatára, és abban is egyetértés mutatkozik, hogy nagyobb mozgásteret kell adni a tanároknak és a tantestületeknek a tantervi szabályozásban, hangsúlyozta a Magyar Idők szombati számában megjelent interjúban az oktatási államtitkár. Palkovics László kiemelte: a tiltakozók képviselőivel is tárgyalnak, ezzel együtt ismét leszögezte: a gyermek nem lehet játékszer ebben az ügyben.
A köznevelési kerekasztalban külön munkacsoport foglalkozik a nemzeti alaptantervvel. Ezzel kapcsolatban az államtitkár kifejtette: nincs sok értelme önmagában a lexikális ismeretanyag csökkentéséről beszélni, a legfontosabb, hogy milyen készségeket, képességeket kell fejleszteni. Náray-Szabó Gábor akadémikusra hivatkozva az államtitkár azt mondta, hogy 2017 végéig meg lehet oldani a feladatot.
Palkovics László azt is elmondta, hogy az önkormányzatokat a kerekasztal ülésén megkérdezték a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról, s mindhárom önkormányzati szervezet azt mondta: jónak tartja az állami fenntartást. Megjegyezte azt is, hogy a pedagógusok sztrájkbizottságának követelései között sem szerepel a Klik megszüntetése. Ezzel együtt hozzátette: azt az igényt, hogy a jelenleginél komolyabb összeggel jelenjenek meg a működtetésben, teljesen elfogadhatónak tartja. Emellett Palkovics László szerint rendezni kell a fenntartói-működtetői viszonyt is, hogy kihez milyen feladatok tartoznak, s azt is hangsúlyozta, hogy az iskolaigazgatók “főnöki mivoltát” mindenképpen erősíteni kell.
Az oktatási államtitkár a tiltakozók követeléseiről úgy vélekedett, “van egy sajátos forradalmi romantikája annak, hogy március 15. előtt megfogalmazunk 12 pontot”. Ezzel együtt kiemelte: a platform követeléseivel is foglalkoznak a kerekasztal munkacsoportjai. “Mi mindenkivel leülünk tárgyalni”, szögezte le az államtitkár, kifejtve: a Köznevelési Kerekasztal az erre szolgáló szakmai fórum, ahová továbbra is várják a szakszervezeteket és a tiltakozó mozgalom képviselőit is.
Palkovics Lászlót, arról a zuglói tanárnőről is kérdezték, aki tiltakozását azzal fejezi ki, hogy nem értékeli gyerekeket.
Ha nem teszi, fegyelmi vétséget követ el, szögezte le az államtitkár, hozzátéve: “a gyermek nem lehet játékszer ebben az ügyben”.
Az államtitkár szerint, ha a tiltakozás a szakmai problémák megoldásáért van, akkor a gyerekek, a pedagógusok, iskolák gondjainak megoldódásával el kell csendesedniük ezeknek az akcióknak. Emellett maradhatnak olyan elvi ügyek, amelyek már politikai kérdésnek minősülnek, de akkor ez a mozgalom már nem az oktatásról szól, fejtette ki Palkovics László.