Szombattól jelentősen módosul a felszíni közlekedés: tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, öt villamos- és három trolibuszvonal menetrendje módosul. Korábbi közlésük szerint a felszíni járathálózatot úgy alakították át, hogy a 4-es metró használatát ösztönözzék.
Ott azonban, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást, nagyrészt meghagyták a felszíni utazási lehetőséget, ezért nem változtattak érdemben például a dél-budai villamosok közlekedésén.
Tarlós István főpolgármester kedden jelentette be, hogy Orbán Viktor miniszterelnökkel együtt pénteken adják át a 4-es metrót, amelyet az utasok a vasárnapi üzemzárásig ingyen vehetnek igénybe.
A 4-es metrót, amely Kelenföld vasútállomást köti össze a Baross téri Keleti pályaudvarral, nyolc év építés után adják át. A 7,4 kilométeres, tíz állomást magába foglaló első szakasz építése 2006-ban kezdődött el.
A metrószerelvényeket a francia Alstom cég szállítja, ezek külsőre megegyeznek a 2-es vonalon közlekedő Metropolis kocsikkal, de a 4-es metró teljesen automata vezérlésű.
Kíváncsi, hogy Önt érintik-e a változtatások, és ha igen, akkor hogyan? Kattintson ide a BKK interaktív tájékoztatójához!
Káoszt okozhatnak a változások?
A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke már előre bocsánatot kért a felszíni tömegközlekedés zavaraiért hétfőn. Mint írták közleményükben a BKK alig egy héttel a 4-es metró megnyitása előtt hozta csak nyilvánosságra, miként változik a közlekedés. Az idő rövidsége miatt a mintegy 2600 járművezető nem tudott alaposan felkészülni, így „többször is előfordulhat majd, hogy sem a járművezető, sem az utas nem fogja tudni az adott autóbusz útvonalát és megállóhelyeit”.