A Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) egy konferenciát szervezett a matematikát, fizikát és informatikát oktatók számára, amelyen a főbb hazai felsőoktatási intézmények mellett az idén kolozsvári és pozsonyi előadók is részt vettek.
A főbb témák közé tartoztak a matematika, fizika és informatika tantárgyak oktatásfejlesztésének aktuális kérdései és a módszertani problémák is. Több előadó is foglalkozott a felsőoktatásba felvett diákok e tantárgyakból való felkészültségével. Központi kérdésként merültek fel az oktatók által tapasztalt nehézségek, amelyek nagyrészt a hallgatók tudásszintjének csökkenéséből adódnak. Emiatt az oktatók és a hallgatók általában egyaránt sikertelenséggel, magas bukási aránnyal szembesülnek az első félév végén.
A hallgatói létszám emelkedése, a központi felvételi vizsga eltörlése és a csökkentett óraszámok a legfőbb okai annak, hogy a felsőoktatásba bekerülő hallgatók tudása évről évre csökken – derült ki a konferencián. Ez olyan általános probléma, amely az ország összes, az e tárgyakat oktató egyetemén és főiskoláján érezteti hatását. „Éppen ezért elsődleges, hogy felhívjuk a figyelmet az egyre jobban körvonalazódó vészhelyzetre, melyet a ’gyilkos statisztikai számok’ is alátámasztanak” – fejtette ki Horváth Jenőné, a BGF főiskolai tanára, a szervezőbizottság elnöke.
„Az egyik legfontosabb cél, hogy megfelelő előismeretekkel rendelkezzenek a hallgatók, ezért alapvető feladatunk ezek pótlása. Ennek érdekében a legkülönbözőbb eszközöket használjuk, többek között alapozó és felzárkóztató kurzusokat is indítunk. Sok esetben tulajdonképpen újra kell vagy kellene tanítani a középiskolai tananyagot” – összegezte a témában elhangzottakat a szakember.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Felvételi Előkészítő Bizottsága (FEB) például egy nyári tábort szervezett, ami az érettségire és az egyetemi követelményekre készítette fel a 10., 11. és a szakirányban továbbtanuló 12. osztályos fiatalokat.