Zsidek László, a cég alapító elnöke és jelenlegi szakmai igazgatója szerint az informatika fontos szerepet játszik a cég életében: “Már a Food Expressz megalapításakor, a kezdeteknél is kiemelt jelentősége volt az informatika kiaknázásának, a nemzetközi terjeszkedés megalapozásakor pedig már tudjuk, nélkülözhetetlen a megfelelő IT-háttér.”
A hőskorban még egyetlen Commodore-64 számítógéppel végezték a gazdasági kalkulációkat, majd az új évezredet már egy Linux-alapú rendszerrel kezdte a társaság. Azután kiderült, hogy ez sem elég. A majd 20 fogást tartalmazó menüről naponta választó több mint 50 ezer ügyfél kiszolgálása hatalmas mennyiségű adat kezelését tette szükségessé, és ehhez járultak még az Európai Unió élelmiszer-biztonsági adminisztrációs előírásai.
Elkerülhetetlenné vált egy integrált rendszer bevezetése. “Fizikailag nincs más út” – fogalmazott Zsidek László.
A vendéglátóipar gyakorlatias szakma, ahol a befektetések eredménye általában gyorsan és kézzelfogható módon jelentkezik. Az informatikai fejlesztések megtérülése azonban többnyire csak hosszabb távon érzékelhető, és kevésbé látványos. Az ügyvezetésnek nem volt könnyű dolga a döntés elfogadtatásával, de végül sikerült megváltoztatni a szervezet gondolkodásmódját.
A vállalat igényeire a Microsoft termékei kínáltak optimális megoldást. A felhasználók a már ismert és alkalmazott Outlookban és egyéb Office-alkalmazásokban új funkciókat kezdtek el használni. A Sharepoint Portal Server révén lehetővé vált a központosított dokumentumelérés. A teljes szervezet átállt Windows 98-as felületről Windows XP-re. Megvalósult a hatékony jogosultságkezelés és adminisztráció. Egységes és jogtiszta környezetben működő, rugalmasan méretezhető informatikai rendszer jött létre.
Az új integrált informatikai rendszer bevezetésével a Food Expressz nemcsak a növekedésből adódó kihívásokra talált megfelelő választ, hanem a jövőbeli hatékony működés alapjait is lefektette.