Demszky Gábor arra kérte Tarlós Istvánt, hogy hívja össze az óbudai önkormányzat illetékes testületét és foglaljanak állást, az MO-ás melyik nyomvonal tervét támogatják, mivel annak megépülése létszükséglet a főváros számára.
A főpolgármester szavai szerint az MO-ás híd önmagában nem sokat ér, ha nem készül el a kapcsolódó, az egész környéket tehermentesítő, a város elkerülését lehetővé tevő úthálózat, amelynek legfontosabb eleme a 10-es út-Külső-Bécsi út-Szentendrei út közötti MO-ás szakasz.
Kitért arra, hogy Óbuda polgármestere éppen a III. kerületieknek okozná a legnagyobb kárt, hiszen ha ez a szakasz nem épül meg, akkor az MO-ás északi hídjához Óbudán át zúdul majd a forgalom.
Mint mondta, Tarlós javaslatára az óbudai önkormányzat már kétszer mondott nemet az előterjesztett hét nyomvonal változatra.
Hozzátette: a törvény szerint a kerületnek, szakhatóságként állást kell foglalnia a kérdésben, szemben Tarlós véleményével, aki szerint a kerületnek csak véleményezési joga van. Felhívta a figyelmet arra, hogy az MO-ás nyomvonaláról törvény rendelkezik, “de erre a törvényre Tarlós úr ügyet sem vet”.
“Aki így bánik egy vitathatatlanul fontos fővárosi fejlesztéssel, tehát nem akar fejleszteni (…), az bizonyosan rossz gazdája lenne Budapestnek is” – hangsúlyozta Demszky Gábor.
Persányi Miklós, környezetvédelmi miniszter közölte: az elmúlt négy évben 100 települést mentesített elkerülő út, amely a környezeti állapotban nagyon komoly előrelépést jelentett.
Ahhoz, hogy Budapesten is tisztább legyen a levegő, kisebb legyen a zaj, kevesebb legyen a forgalom, szükséges az MO-ás megépülése – jegyezte meg. Véleménye szerint az Európai Mobilitás Héten, az autómentesség keretében a fővárosiak jól demonstrálhatják, hogy nem csak a vágy van meg bennük a tiszta levegő iránt, hanem saját maguk is tesznek érte.
A sajtótájékoztatót követően Demszky Gábor, Persányi Miklós és Gusztos Péter kerékpárral hagyták el az esemény helyszínét és végigbicikliztek az Andrássy úton.