Horváczy Emese megerősítette a Népszabadság pénteki információját, hogy „költségvetési szerv önálló intézkedésre jogosult dolgozója” által elkövetett vesztegetés gyanújával lezárták a nyomozást és az iratokat megküldték az ügyészségnek.
A KVI egyik munkatársa egy telekszerzéshez kapcsolódó jogügylet során két személygépkocsit kért közreműködéséért, a kocsikat pedig egy alapítványon keresztül kellett volna megkapnia. A cég azonban feljelentést tett, így a gépkocsik már nem jutottak el az alapítványhoz. A Népszabadság pénteken azt írta: a KVI jogi igazgatója, V-Cs. Balázs és társa ügyében lezárult a nyomozás, és ha a bíróság bizonyítottnak találja a jogi igazgató bűnösségét, tettéért öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetheti.
A lap szerint az Audi-gyár a nyáron új területet akart venni Győrött. A gyár melletti 60 hektáros, állami tulajdonú, egykoron a honvédség által használt terület eladásáról szóló tárgyalások a nyár közepén kezdődtek, azonban hamar megfeneklettek, mert az Audi és a KVI jogászai nem tudtak megállapodni arról, hogy kit terheljenek a terület kármentesítésének költségei.
A lap szerint augusztus végén, az egyik utolsó tárgyalási forduló cigarettaszünetében a KVI jogi igazgatója négyszemközti beszélgetést kezdeményezett az Audi delegációvezetőjével, és azt mondta, mivel egy olyan szerződéshez adja a nevét, amely később beláthatatlan nagyságú fizetési kötelezettséget róhat az államra, akár az állásába is kerülhet az ügy. A nyomozás adatai szerint V-Cs. ekkor hozta először szóba, hogy „egzisztenciális biztosítékként” két Audi A6-os személygépkocsit kér a szerződés aláírásáért; egyet magának, egy másikat pedig egy soha meg nem nevezett „felsőbb vezető” részére.
Az Audi képviselője érdemben nem reagált V-Cs. felvetésére, a tárgyalási nap végén azonban haladéktalanul jelentette a történteket a cég vezetőinek, és az Audi másnap hivatalos feljelentést tett a rendőrségen. Később már az NNI nyomozóitól kapott instrukciók szerint tárgyaltak V-Cs.-vel és társával, aki az Audik átadásának lebonyolítását intézte volna. Úgy tervezték, hogy a gyár két A6-ossal szponzorál egy, a világbűnözés elleni összefogást segítő alapítványt, a rendőrség közbelépése miatt azonban az autókat az alapítvány már nem kapta meg.
Az Audi és a KVI tárgyalásai eközben eredményesen befejeződtek, s a területet a gyár törvényesen megvásárolta.