Belföld

A középkategóriás kocsikat viszik a cégek

Valamennyi vállalkozói szegmensben csökkent a felsőkategóriás autók iránti érdeklődés, miközben erősödtek a középkategóriás autók eladásai 2004 utolsó negyedévében - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. tanulmányából.

A GKI 2005-ös évre vonatkozó előrejelzései szerint, a vállalati szektort reprezentáló 500 cég válasza alapján, a vállalatok 12 százaléka nagy valószínűséggel az idén vesz majd autót, 11 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy új gépjárművet vásárol.

A nagyon valószínű választ megjelölők 18 százalékos aránya a középvállalatok esetében a legmagasabb, a mikrovállalkozások között pedig 4 százalékkal a legalacsonyabb.

A cégek 27 százaléka nem tartja valószínűnek, hogy autót vesz a következő egy évben, 50 százalékuk pedig egyenesen kizárta ennek lehetőségét. Az előző negyedévhez képest szinte egyáltalán nem változott a válaszok megoszlása.

A foglalkoztatottak számával való súlyozás alapján a következő egy évben a vállalati szektor által megvásárolni kívánt személyautók száma 12,5 ezer darabra becsülhető. Az elmúlt öt negyedévben ez a legalacsonyabb becsült kereslet, a jellemző érték 18-20 ezer körül szokott lenni.

A felmérés szerint a gépjárművek 35-35 százaléka a kis- és a mikrovállalkozásokhoz, 24 százaléka a középvállalkozásokhoz kerül. A nagyvállalatok gépkocsi-vásárlásai várhatóan csak 6 százalékot tesznek ki 2005-ben.

A vállalati márkapreferenciák eltérnek a lakosságétól. A vállalatok legkedveltebb márkái a Volkswagen, a Toyota és az Opel. A Toyota növelte népszerűségét, de így is csak másodiknak futott be. 2004 során jelentősen javult még a Renault és a Skoda megítélése. A lakosság által kedvelt Suzuki, mely 2004 első felében utolérte az Opel az értékesített autók számában, a vállalati kedveltségi lista végén található.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik