Magyarország a 2007-től legalább háromszorosára növekvő éves uniós támogatási keret hatékony lekötése érdekében 27 milliárd forintot irányzott elő 2005-re és 2006-ra olyan nagyprojektek előkészítésére, amelyek 2007–2008-ban azonnal indíthatók lesznek.
A projektszámok alapján Észak-Magyarország az első a régiók sorában. Többek közt a Heves megyei hulladékgazdálkodási, a 21. számú főút és térsége közlekedési feltételeinek javítását és a 39. számú út megépítését szolgáló projektet nyújtották be.
Nyugat-Dunántúl a második a sorban, és láthatóan nagy hangsúlyt helyez a közlekedésre, az észak–déli (M86– M9-es) tengely kiépítésére, amelyek megvalósítása elemi érdeke a régiónak, ezért már a 2005-ös projekt-előkészítő csomagban szeretnék látni az indítványt.
A Közép-Dunántúl 18 közlekedési és 13 környezetvédelmi indítvánnyal pályázik kormányzati projekt-előkészítésre. A közlekedési tervek közül a Budapest–Székesfehérvár–Boba vasútvonal rehabilitációját, az M8-as autóút hiányzó fejlesztéseinek végrehajtását, továbbá a dunaújvárosi új Duna-híd és a hozzá kapcsolódó logisztikai létesítmények megépítését.
Dél-Dunántúl hét közlekedési és hat környezetvédelmi javaslatot terjesztett elő, s ezek közül az M9-es gyorsforgalmi út Szekszárd–Dombóvár szakaszának megépítése, s a regionális hulladékgazdálkodási programok különösen fontosak.
A jelek szerint Dél-Alföld bizonyult a legszerényebbnek. Öszszesen három közlekedési és két környezetvédelmi tervet adtak be.
Az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség viszont úgy döntött, hogy a kormányzati jóváhagyásig titokban tartja benyújtott indítványait. Majdnem hasonló az álláspontja a központi régiónak. Csak anynyit árultak el, hogy a régió 1230 milliárd forint értékben tíz közlekedési és 410 milliárd forint értékben kilenc környezetvédelmi javaslatot terjesztett elő.